شناسهٔ خبر: 53905699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایگاه‌های امدادی آذربایجان‌شرقی ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امسال مجوز احداث ۹ پایگاه امدادی جدید را اخذ کرده‌ایم، گفت: تا ۲ سال آینده، میزان پایگاه‌های امدادی استان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

حمید منجم روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در ایران اظهار کرد: نخستین مکاتبات تاسیس این نهاد امدادی از تبریز بود که این امر نیز به علقه‌های مذهبی، فرهنگی و پیشتازی مردم این دیار در کارهای خیر بر می‌گردد؛ هلال احمر مجموعه‌ای غیرسیاسی و مردمی است که فعالیت‌های گسترده آن مردم محور و داوطلبانه است.

وی با بیان اینکه مجموعه هلال احمر استان در حال حاضر با مشکلاتی جدی مواجه است که تبیین و جلب مشارکت مردمی برای حل آنها الزامی است، افزود:  متاسفانه در سال‌های اخیر کمک‌های مردمی به این نهاد کاهش یافته که سیاست ما در این زمینه افزایش مشارکت‌های مردمی، خیران و بازاریان است.

منجم ساماندهی منابع انسانی را رویکرد اصلی مدیریتی اعلام کرد و گفت: ۴۰ درصد پست‌های سازمانی ما خالی است و با ۶۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی کار می‌کنیم که البته خللی در انجام امور مربوطه نداریم با این حال تلاش خواهیم کرد جایگاه این نیروهای متعهد را که با حق الزحمه‌های ناچیز فعالیت می‌کنند، ارتقا دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از زلزله ورزقان جمعیت هلال احمر استان از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی مستهلک شده و توان محدودی داریم و برای امدادرسانی مناسب در حوادث مشابه، باید این بخش ارتقا یابد.

وی گفت: با همراهی نمایندگان و مسئولان استان قول سهم بودجه‌ای مناسبی در این خصوص گرفته شده که تلاش می‌کنیم تخصیص آن نهایی شود.

منجم خرید خودروی آرگو و سگ‌های زنده یاب را در این راستا توصیف کرد .

وی با اشاره به اینکه انبارهای امدادی هلال احمر استان در ۱۲ سال اخیر شارژ نشده بود، افزود: با مصوبه جدید دولت حجم منابع ذخیره ای از یک درصد جمعیت استان به دو درصد افزایش یافته است و تنها در یک هفته اخیر ۸۰ تن برنج در انبارها ذخیره کرده‌ایم.

وی از فعالیت ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در نقاط مختلف استان با آمبولانس و نیروهای امدادی زبده خبر داد و گفت: از نظر ذخیره امدادگر بین المللی در سطح کشور و حتی بین‌المللی در حوزه هایی چون امداد کوهستان، جاده‌ای و آواربرداری حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

منجم اتمام پروژه های نیمه تمام هلال احمر را اولویت کاری خود برشمرد و افزود: هفت پروژه نیمه تمام پایگاه امدادی در شهرستان‌ها داریم که در هفته هلال احمر مناقصه آنها انجام می شود.

وی گفت: به تازگی مجوز ایجاد ۹ پایگاه جدید را گرفته‌ایم و تا دو سال آینده ظرفیت این پایگاه‌ها در استان حداقل ۵۰ درصد افزایش می یابد و از سوی دیگر نیازمند نوسازی ۸۰ دستگاه از ناوگان خودرویی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه امدادی شمال غرب کشور در سعید آباد مهم‌ترین چالش هلال احمر استان است که بیش از ۱۵ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و سعی می‌کنیم با جذب اعتبار مناسبی که با همکاری نمایندگان و مسئولان استانی برای تخصیص در سفر استانی رئیس جمهور در نظر گرفته شده، این پروژه را به سرانجام برسانیم تا علاوه بر اینکه صاحب بزرگترین پایگاه امدادی کشور شویم، بتوانیم در سطح منطقه‌ای نیز حرف‌های زیادی در حوزه امدادی برای گفتن داشته باشیم.

منجم اعضای فعال این مجموعه را ۲۲ هزار نفر در بخش جوانان و هشت هزار نفر در بخش داوطلبان و نیروی امداد کشیک جاده ای را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: معاونت جوانان در واقع درگاه ورودی نیروهای هلال احمر است که ظرفیت اصلی و غنی مجموعه در حوزه منابع انسانی محسوب می شود و معاونت داوطلبان نیز رابط نیاز نیازمندان با توان توانمندان و حلقه وصل هلال احمر با مردم و خیران است که از همین طریق رمضان امسال ۱۹ میلیارد تومان بسته معیشتی به دست خود مردم در استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه ما به بحث معاونت بهداشت و درمان انتفاعی نیست، افزود: به دنبال کاهش آلام مراجعان و ارائه خدمات حمایتی در حوزه هایی مانند خدمات درمانی، دارویی، دندانپزشکی و توانبخشی هستیم به گونه‌ای که داروخانه هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی که جزء چهار داروخانه مرکزی استان است، در آینده نزدیک به صورت شبانه روزی خدمات رسانی خواهد کرد و خدمات دندانپزشکی نیز تا ساعت سه بامداد ارایه خواهد شد.

نظر شما