شناسهٔ خبر: 53905549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:

۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در سطح آذربایجان شرقی فعال است

تبریز- سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در سطح آذربایجان شرقی فعال است و تلاش می‌کنیم تعداد پایگاه‌ها را در نقاط حادثه خیز افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید منجم ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: هلال احمر مجموعه‌ای غیردولتی، عمومی و غیرسیاسی بوده که در آستانه صدمین سالگرد تأسیس آن در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه اولین درخواست ایجاد جمعیت هلال احمر کشور در تبریز انجام شده است، ادامه داد: مشارکت مردمی برای جمعیت هلال احمر در استان باتوجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، پایین بوده که در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی بیشتر توسط رسانه‌ها است.

منجم با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های ناتمام قدیمی که مربوط به مدیران قبلی است را تعیین تکلیف کنیم، ابراز داشت: سازمان دهی نیروی انسانی دیگر اولویت ما است. ۴۰ درصد پست‌های سازمانی جمعیت هلال احمر استان خالی است.

وی در خصوص تجهیز امکانات لوجستیکی نیز گفت: اعتباراتی برای تجهیز امکانات لوجستیکی در نظر گرفته شده است. یک خودروی آرگو خریداری کرده‌ایم و در برنامه مان نیز قرار دارد تا دو قلاده سگ زنده یاب نیز خریداری کنیم. وضعیت انبارهای هلال احمر استان نیز در حال شارژ شدن است.

منجم سپس افزود: با همراهی مردم در ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی از تبیین آموزش‌های همگانی هلال احمر نیز خبر داد و گفت: اگر مردم آموزش‌های هلال احمر را فراگیرند در آن صورت شاهد ارتقای امدادی در استان خواهیم بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: سایت آموزش امدادی نیز در تبریز ایجاد خواهد شد که سومین سایت آموزشی در کشور است.

وی در خصوص داروخانه هلال احمر نیز گفت: داروخانه هلال احمر نیز که جزو ۴ داروخانه اصلی استان است از هفته آتی شبانه روزی می‌شود.

منجم اعضای فعال سازمان جوانان این جمعیت را در استان ۲۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد داوطلبان فعال نیز ۸ هزار نفر است. همچنین در جاده‌های استان ۱۵۰۰ نفر نیروی امدادی داریم.

نظر شما