شناسهٔ خبر: 53853391 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

خرید کارت گرافیک و ps5 و xbox تا سال ۲۰۲۴ مشکل خواهد بود

معضل تمام‌نشدنی کمبود تراشه / GameSpot

صاحب‌خبر -

کمبود تراشه‌ها صنعت فناوری و طیف گسترده‌ای از محصولات مانند کنسول‌های بازی و کارت گرافیک را حدود دو سال تحت تاثیر خود قرار داده و حالا مدیرعامل اینتل اشاره می‌کند که احتمالا تا سال ۲۰۲۴ شاهد ادامه این مشکل خواهیم بود. با این وجود می‌توان گفت خرید پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس برای خیلی از مصرف‌کنندگان تا دو سال آینده همچنان کار سختی خواهد بود.

«پت گلسینگر» مدیرعامل اینتل در مصاحبه خود با CNBC توضیح داد که کمبود تراشه بار دیگر در حال ضربه زدن به تجهیزات مورد نیاز برای تولید محصولات است. طبق گزارش‌های قبلی، اینتل انتظار داشت کمبود تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کند، اما حالا با توجه به وضعیت ناپایدار همه‌گیری کرونا، به نظر می‌رسد تعیین زمان قطعی برای پایان مشکل کمبود تراشه تقریبا غیرممکن باشد.

اینتل هم‌اکنون با انجام یک سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در حال ساخت یک مرکز تولید تراشه در کلمبوس است تا به محدودیت‌های آینده کمک کند. البته، این کارخانه تا سال ۲۰۲۵ وارد مرحله عملیاتی خود نخواهد شد.

تراشه کارت گرافیک و کنسول اینتل تراشه کارت گرافیک و کنسول اینتل

همچنین اخیرا وضعیت کنسول‌های بازی از نظر دسترسی در جهان بهتر شده بود. هرچند خرید پلی استیشن ۵ همچنان برای بازیکنان کار سختی محسوب می‌شود و در کشور ما همچنان قیمت آن رو به افزایش است، اما ایکس باکس سری ایکس و سری اس معمولا در فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی‌ها موجود است.

با این وجود، حتی ‌سیستم‌های قدیمی‌تر نیز از معضل کمبود تراشه صدمه دیده‌اند و نینتندو با توجه به این موضوع، پیش‌بینی کاهش فروش کنسول سوییچ را از ۲۳ میلیون دستگاه به ۲۰ میلیون دستگاه داشته است.

ویجی‌لاگ پلاس: رونمایی از لوگو کال آو دیوتی جدید و کنفرانس ایکس باکس و بتسدا

تماشا ویدیو از یوتیوب ویجیاتو پلاس

GameSpot

برچسب‌ها:

نظر شما