شناسهٔ خبر: 5384621 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴۰۰ دوچرخه‌سوار در ۶ مرحله رکاب می‌زنند

هزینه یک‌ونیم میلیارد تومانی تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان

خبرگزاری تسنیم: دبیر تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان از پیش‌بینی هزینه یک‌ونیم میلیارد تومانی برای برگزاری این تورنمنت خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری این تورنمنت اظهار داشت: در سی‌اُمین دوره این تور قرار بود 17 تیم خارجی شرکت داشته باشند اما در نهایت نزدیک به 400 دوچرخه‌سوار از 14 تیم خارجی و 5 تیم داخلی رکاب خواهند زد و در پایان مرحله ششم  و طی مسافت 970 کیلومتری نفرات و تیم های برتر معرفی می‌شوند.

وی افزود: این سومین دوره‌ای است که تور ایران - آذربایجان در سطح نیمه حرفه‌ای برگزار می‌شود و به همین دلیل نیز تیم‌هایی که ثبت رسمی شده باشند، می‌توانند شرکت کنند. در گذشته مسابقات به صورت آماتوری بود و تیم‌ها نیز سطح پایین‌تری داشتند اما با تلاش‌های فراوان توانستیم سطح تور را بالاتر ببریم.

دبیر برگزاری تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان درباره هزینه‌های برگزاری این تور گفت: در مجموع مبلغ 100 هزار دلار برای نفرات و تیم‌های برنده در نظر گرفته‌ایم. سال گذشته برای برگزاری تورنمنت 1.2 میلیارد تومان هزینه شد که 150 میلیون تومان را از طریق جذب اسپانسر درآمدزایی کردیم. امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که مسابقات 1.5 میلیارد تومان هزینه داشته باشد. اسپانسرها نیز قول داده‌اند نزدیک به 400 میلیون تومان کمک کنند.

فیروزی ادامه داد: این سی‌اُمین دوره برگزاری تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان است. بدون شک سابقه ندارد که یک تورنمنت ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی 30 دوره پیاپی در کشور برگزار شود. تعداد تیم ها در مسابقات امسال افزایش خوبی به لحاظ کمی و کیفی داشته و امیدواریم شاهد رقابتی خوب و سالم باشیم.

وی درخصوص پخش تلویزیونی مسابقات عنوان کرد: سال گذشته فقط مرحله آخر از طریق شبکه استانی به صورت زنده پخش شد. امسال نیز مانند سال قبل خواهد بود، البته در حال رایزنی با مسئولان شبکه سه و ورزش هستیم تا یکی از آنها در صورت امکان مرحله آخر را روی آنتن ببرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما