شناسهٔ خبر: 5397672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

400 دوچرخه‌سوار رکاب می‌زنند

هزینه 5/1 میلیارد تومانی برای تور

صاحب‌خبر -



تور بین‌المللی دوچرخه سواری آذربایجان در حالی برگزار می‌شود که دبیر تور از پیش‌بینی هزینه یک‌ونیم میلیارد تومانی برای برگزاری این تور خبر می‌دهد.
ابراهیم فیروزی از قول و قرارهای اولیه می‌گوید و اینکه قرار بوده 17 تیم در این رقابت‌ها شرکت کنند: «در سی‌امین دوره این تور قرار بود ۱۷ تیم خارجی شرکت داشته باشند اما در نهایت نزدیک به ۴۰۰ دوچرخه‌سوار از ۱۴ تیم خارجی و ۵ تیم داخلی رکاب می‌زنند و در پایان مرحله ششم و طی مسافت ۹۷۰ کیلومتری نفرات و تیم‌های برتر معرفی می‌شوند.»
معمولا تورهایی که در ایران برگزار می‌شود با مشکلاتی درباره تامین هزینه‌ها و پرداخت جوایز مواجه می‌شوند، برای اینکه این اتفاق این بار در تور آذربایجان تکرار نشود، پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که فیروزی اینطور درباره‌شان حرف می‌زند: «در مجموع مبلغ ۱۰۰ هزار دلار برای نفرات و تیم‌های برنده در نظر گرفته‌ایم. سال گذشته برای برگزاری تورنمنت 2/1 میلیارد تومان هزینه شد که ۱۵۰ میلیون تومان را از طریق جذب اسپانسر درآمدزایی کردیم. امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که مسابقات 5/1 میلیارد تومان هزینه داشته باشد. اسپانسرها نیز قول داده‌اند نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان کمک کنند.»  این سومین دوره‌ای است که تور ایران - آذربایجان در سطح نیمه حرفه‌ای برگزار می‌شود و به همین دلیل نیز تیم‌هایی که ثبت رسمی شده باشند، می‌توانند شرکت کنند. در گذشته مسابقات به صورت آماتوری بود و تیم‌ها نیز سطح پایین‌تری داشتند اما با تلاش‌هایی که انجام شده، سطح تور بالاتر رفته است.
 

نظر شما