شناسهٔ خبر: 53836436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

گنجی: علت تاخیر در وام عتبات دانشجویی / پیش بینی ۴۰۰ میلیارد تومان برای وام‌های نیمسال دوم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم توضیحاتی را در خصوص علت تاخیر در پرداخت وام عتبات دانشجویی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برگزاری هفته خوابگاه‌ها گفت: هفته خوابگاه‌ها از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.


وی افزود: برنامه ریزی‌ها در این خصوص صورت گرفته و دانشگاه‌ها مهلت دارند برنامه‌های خود را اعلام کنند.


گنجی در خصوص وام ویژه دکتری که ثبت نام آن آغاز شده گفت: بر اساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویان وام ویژه دکتری هر ۶ ماه یکبار، هر ماه یک میلیون تومان به حساب دانشجویان واریز می‌شود و برای نیمسال دوم مبلغ این وام‌ها تیرماه به دانشجویان داده خواهد شد.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: بودجه این وام‌ها از سوی سازمان برنامه بودجه تامین شده است و محدودیتی برای پرداخت این وام‌ها نداریم.


وی در خصوص بودجه وام‌های نیمسال دوم گفت: حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان برای نیمسال دوم وام‌های دانشجویی در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.


گنجی در خصوص علت پرداخت نشدن وام عتبات دانشجویی و اعتراضات دانشجویان متقاضی گفت: این وام جدا از وام‌های دانشجویی است و باید صندوق رفاه تعهدات خود را مبنی بر پرداخت وام‌های اولویت دار انجام دهد، اما اگر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اسامی دانشجویان را تایید کند این وام‌ها نیز پرداخت خواهد شد.

نظر شما