شناسهٔ خبر: 53832124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراقب کلاهبرداری‌ها در پوشش پرداخت فطریه و کفاره باشید

خبرگزاری صداوسیما

رئیس پلیس فتای خوزستان نسبت کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره به هم استانی‌ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر و تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان و مردم خوزستان گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده از مردم بهره می‌برند و گرچه پلیس فتا نیز همواره با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر این نگرانی وجود دارد که افراد کلاهبردار و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و ... کنند.

سرهنگ حسینی تاکید کرد: کاربران دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکرده و فطریه و کفاره خود را به نهاد‌های معتبر پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای خوزستان می‌گوید: اگر به هر علتی قصد پرداخت اینترنتی مبلغ فطریه از طریق وب‌سایت ارگان‌ها و نهاد‌های مجاز را دارید قبل از انجام عملیات بانکی از طریق منابع معتبر و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما از صحت و سقم نشانی سایت و درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: مراقب کلاهبرداری با ترفند استخدام باشید

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و از کاربران این فضا خواهشمندیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند تا از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهره‌مند شوند.

نظر شما