شناسهٔ خبر: 53814895 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وداع با پیکر نادر طالب‌زاده در حرم مطهر رضوی+ فیلم

مراسم وداع با پیکر نادر طالب‌زاده سردار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بامداد امروز در حرم رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مراسم وداع با پیکر نادر طالب‌زاده سردار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بامداد امروز در حرم رضوی برگزار شد. حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی بر پیکر مرحوم نادر طالب‌زاده در حرم رضوی نماز اقامه کرد.

زنده یاد نادر طالب‌زاده  تهیه‌کننده، کارگردان، مجری، مستندساز دفاع مقدس و هنرمند برجسته جبهه فرهنگی انقلاب بود. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود.

مرحوم طالب‌زاده فعالیت‌های دیگری از جمله دبیری کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیری جشنواره فیلم عمار را نیز برعهده داشت و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود. از مستندهای وی می‌توان به «ساعت ۲۵ (در آمریکا)»، «خنجر و شقایق (در بوسنی)»، «رویش در آتش (در صربستان)»، «بیداد خاموش (در آلمان)»، «ره آورد هند (در هندوستان)»، «جهان در انتظار (اروپا)»، مجموعه تلویزیونی «بشارت منجی» و فیلم سینمایی «مسیح» و... اشاره کرد. این شخصیت فرهیخته انقلابی شامگاه جمعه نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به دلیل عوارض ناشی از بیماری در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت و در ۶۹ سالگی به دیدار معبود شتافت.

لازم به یادآوری است، پس از برگزاری مراسم وداع با پیکر این هنرمند انقلابی در مشهد، پیکر ایشان به تهران منتقل و قرار است صبح امروز، از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر (عج) مراسم تشییع برگزار شود.

انتهای پیام/۱۰۲/

نظر شما