شناسهٔ خبر: 53818042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مراسم وداع و تشییع با پیکر مرحوم نادر طالب زاده در حرم مطهر رضوی

موج نیوز

پیکر مرحوم طالب زاده، پس از انتقال به مشهد، با حضور جمعی از مردم انقلابی این شهر و برخی از مسئولین و همسنگران ایشان، در صحن نواب صفوی حرم مطهر رضوی تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، تشییع پیکر مرحوم طالب زاده در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم وداع با پیکر سردار فرهنگی جبهه انقلاب، مرحوم « نادر طالب زاده » مجری، مستندساز و تهیه کننده سینما و تلویزیون، بامداد امروز یکشنبه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مرحوم طالب زاده، پس از انتقال به مشهد، با حضور جمعی از مردم انقلابی این شهر و برخی از مسئولین و همسنگران ایشان، در صحن نواب صفوی حرم مطهر رضوی تشییع شد.

متولد ۴ دی ۱۳۳۲ مستندساز، تهیه‌کننده، کارگردان و مجری  و دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود.

طالب‌زاده دارای مدارک کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

وی در جنگ بوسنی شرکت داشته‌است و او سابقه همکاری با مرتضی آوینی را هم داشت.

رهبر معظم انقلاب در پیامی در گذشت این هنرمند انقلابی را تسلیت گفتند.

نادر طالب زاده

نادر طالب‌زاده مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون روز جمعه، ۹ اردیبهشت ماه، در سن ۶۹ سالگی به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی درگذشت.

پیکر مرحوم طالب‌زاده قرار است پس از تشییع در کنار مزار شهید آوینی به خاک سپرده شود.

نظر شما