شناسهٔ خبر: 53795452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هشدار کی‌یف در خصوص باز شدن جبهه‌هایی جدید علیه اوکراین از مرزهای مولداوی

مقام‌های کی‌یف در پی نا‌آرامی‌های روزهای‌های گذشته در مناطق جدایی‌طلب طرفدار مسکو در مولداوی، هشدار دادند که روسیه در ادامه تهاجم نظامی خود به بهانه‌هایی تلاش می‌کند تا جبهه جدیدی را علیه اوکراین و این‌بار از مرزهای مولداوی بگشاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، مقام‌های کی‌یف در پی نا‌آرامی‌های روزهای‌های گذشته در مناطق جدایی‌طلب طرفدار مسکو در مولداوی، هشدار دادند که روسیه در ادامه تهاجم نظامی خود به بهانه‌هایی تلاش می‌کند تا جبهه جدیدی را علیه اوکراین و این‌بار از مرزهای مولداوی بگشاید.

در همین راستا نیروی مرزبانی اوکراین، اعلام کرد که وضعیت در مرز با کشور مولداوی در منطقه جدایی‌‌طلب «ترانس‌نیستریا» همچنان متشنج است و هر آن روسیه ممکن است از مرز با مولداوی برای تشدید حملات خود علیه مناطق غرب اوکراین استفاده کند.

این موضع مقام‌های اوکراینی در حالی اتخاذ می‌شود که جمعه ساختمان وزارت امنیت‌ کشور در تیراسوپول، پایتخت منطقه جدایی‌‌طلب ترانس‌نیستریا، هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته و مقام‌های این منطقه که متحد روسیه هستند، اوکراین را به انجام چنین حمله‌ای متهم می‌کنند.

همزمان با آن وزارت کشور خودخوانده این منطقه جدایی‌طلب نیز طی بیانیه‌ای از پرواز چند پهپاد اوکراینی در طول شب بر فراز روستای کوباسنا در این منطقه خبر داد که از دوران پیش از فروپاشی اتحاد جماهیری شوروی تا کنون یکی از مراکز اصلی زاغه‌های نظامی ارتش روسیه بوده است.

 

نظر شما