شناسهٔ خبر: 53768505 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقررات دست و پاگیر همچنان بر سر راه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: از عمده مشکلات فراروی شرکت‌های دانش‌بنیان، مقررات و قوانین دست و پا گیر، خلاء قانونی در برخی موارد و همچنین وجود فراوانی نهاد‌های تصمیم گیر است.

صاحب‌خبر -

آقای حامد منکرسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: با این شرکت‌ها از طریق اتحادیه‌ها و نظام صنفی رایانه‌ای ارتباط داریم و یکی از مشکلات این شرکت‌ها مربوط به حوزه مقررات و قوانین دست و پا گیر است که این مسائل باعث می‌شود برخی استارتاپ‌ها با خطر وارد حوزه کار شوند.
وی گفت: در برخی حوزه‌ها نهاد‌های تصمیم گیر و مقررات گذار زیاد هستند و ما در تعامل با دستگاه‌های ذیربط و نهاد‌های تنظیم گر به گونه‌ای ورود کردیم تا چارچوب نظام‌مند و چابک برای کاهش مشکلات تیم‌های استارتاپی ایجاد شود.

 

<div id="video-display-embed-code_7920556"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3428689/7920556?width=600&height=300"></script></div>


آقای منکرسی با بیان اینکه یکی از مشکلات این شرکت‌ها بحث آموزش نیروی انسانی است افزود: در این حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح‌هایی برای حمایت از توانمندسازی و آموزش افرادی که علاقه‌مند به این حوزه‌ها هستند دارد که در حقیقت حمایت‌های بلاعوضی برای شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد.
وی گفت: موضوع سرمایه اولیه مورد نیاز این شرکت‌ها هم مدنظر ماست و تسهیلات وزارت ارتباطات در این حوزه هدفمند شده به نحوی که بیشتر این تسهیلات در جهت رفع مشکلات و اهداف وزارت ارتباطات تعریف شده و به نوعی تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.
معاون سازمان فناوری اطلاعات درباره نحوه حمایت از شرکت‌های نوپا برای خرید تولیدات شان گفت: برای این موضوع آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در سطح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده که دستگاه‌های ذیربط وزارت ارتباطات هرکدام وظایف مشخص دارند و یکی از موضوعات هم همین است که بتوانند تا حد امکان خرید‌ها و نیاز‌های خودشان را از شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

نظر شما