شناسهٔ خبر: 32420911 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سورنا ستاری تاکید کرد:

خدمات ارزان قیمت استارتاپ‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: استارتاپ‌ها خدمات ارزان قیمت و در دسترس در اختیار مردم قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بیمه و بانک افزود: همیشه افرادی هستند که نمی‌گذارند مردم از خدمات در دسترس ارزان قیمت استارتاپ‌ها استفاده کنند، اما این استارتاپ‌ها آینده ما هستند و مقاومت در مقابل آن معنایی ندارد.
وی با اشاره به اینکه این استارتاپ‌ها هفته‌ای ده درصد رشد دارند گفت: استارتاپ‌ها به دنبال سرمایه گذار می‌گردند و امیدواریم با اتفاقات خوبی که در بورس می‌افتد این شرکت‌ها رشد خوبی داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهید جوان‌ها در این کشور بمانند باید شرایط را برای رشد استارتاپ‌ها فراهم کنید.
معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه استارتاپ‌ها بانک مرکزی ابتکارات بسیار خوبی داشته و هر روز که می‌گذرد فین تک‌های جدیدی با کسب و کار‌های جدید ظاهر می‌شود و در فضای کسب و کار شروع به کار می‌کند.
وی بااشاره به اینکه بیش از ۶ هزار استارتاپ داریم افزود: استارتاپ‌ها بازار بزرگی هستند که تا دو سه سال پیش حضور چندانی نداشتند.
وی به صندوق‌های خطرپذیر در بورس اشاره کرد و گفت: این صندوق‌ها در بورس پذیره نویسی شدند و باید به جایی برسد که سی درصد بازار را در اختیار داشته باشند.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور در خصوص ارائه وام به این شرکت‌های نوپا افزود: ما نمی‌توانیم با ارائه وام این کسب و کار‌های جدید را راه اندازی کنیم بلکه وام برای شرکت‌هایی است که از آب و گل درآمده اند و سرمایه گذاری روی ایده‌های نو سرمایه گذاری بر روی مغزهاست.
ستاری گفت: بازیگران اصلی و سنتی باید خودشان روی جوان‌ها سرمایه گذاری کنند.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها به دنبال خرید فین تک‌ها هستند گفت: با خرید فین تک‌ها بانکداری از بین نمی‌رود و بیمه‌ها هم باید بدانند اگر در این حوزه وارد نشوند، از بین می‌روند.
وی افزود: آن چیزی که باعث تحول می‌شود توجه به زیرساخت هاست و ما باید به فراهم کردن زیرساخت‌ها توجه ویژه کنیم و شرایط برای بومی سازی ایده‌های موجود را فراهم کنیم.

نظر شما