شناسهٔ خبر: 53759766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه‌جانبه از رضا رویگری حمایت می‌کند

توصیه پزشکان حضور در آسایشگاه بود

صاحب‌خبر -
یک دستگاه آپارتمان به همراه یک پرستار تمام وقت برای این هنرمند مهیا شد

گروه فرهنگی- پس از انتشار ویدیویی از شرایط رضا رویگری هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان و برخی از صحبت‌ها و حواشی مرتبط با شرایط فعلی این هنرمند در آسایشگاه سالمندان کهریزک در فضای مجازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مأمور رسیدگی به وضعیت رویگری کرد و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی هم در گفت‌وگو با ایسنا، به این مسأله اشاره کرد که بزودی مشکلات این هنرمند مرتفع خواهد شد.  خزاعی در این گفت‌وگو به این نکته اشاره کرد که «از نزدیک پیگیر مشکلات آقای رضا رویگری هنرمند پیشکسوت کشورمان هستیم و این مسائل بزودی مرتفع می‌شود. از روز گذشته که از مشکل آقای رویگری اطلاع پیدا کردیم با همسر ایشان و از طریق آنها با پزشکان معالج و دست‌اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم. به گفته همسرشان و بنا به تأکید پزشک معالج آقای رویگری، امکان نگهداری او در منزل به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود نداشت و با مساعدت و همکاری پزشک به آسایشگاه کهریزک و در شرایط مطلوب منتقل شده است. چندین بار هم از سوی سازمان سینمایی و همکاران بنده در موزه سینما برای حمایت از این هنرمند عزیز اقداماتی صورت گرفته و عیادت از ایشان از اولین برنامه‌های دیداری بنده در مدت حضورم در سازمان سینمایی بوده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صبح امروز مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مأمور کردند از نزدیک و حضوری در جریان روند نگهداری، درمان و شرایط آقای رویگری قرار گیرند. با تعاملاتی که از طریق صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و اقداماتی که از سوی سازمان سینمایی و صداوسیما در حال انجام است، مشکلات این هنرمند بزودی مرتفع می‌شود.»

عیادت مشاور وزیر از رضا رویگری
سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز به نمایندگی از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وظیفه ذاتی این صندوق، با حضور در محل آسایشگاه سالمندان کهریزک پیگیر وضعیت این هنرمند پیشکسوت شدند. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با تشریح جزئیات حضور در آسایشگاه سالمندان کهریزک، گفت: دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی از بنده خواستند در اولین فرصت به‌عنوان نماینده ویژه ایشان به آسایشگاه مراجعه کرده و موضوع را از نزدیک بررسی و هرگونه حمایت و اقدامات لازم را در جهت بهبود شرایط این هنرمند پیشکسوت کشورمان انجام دهیم.
وی ادامه داد: صبح زمانی که به آسایشگاه رسیدیم مدیران این مرکز با گشاده‌رویی پذیرای ما بوده و به اتفاق به عیادت رضا رویگری رفتیم. همسر او در توضیحاتی اعلام کرد: چند روز گذشته به‌دلیل شرایط حاد جسمی آقای رویگری در بیمارستان بستری شدند و پس از ترخیص از بیمارستان توصیه پزشکان این بود که  ایشان تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرند اما از آنجایی که این امکان در منزل مهیا نبود به توصیه و پیشنهاد پزشکان معالج بهترین محل را آسایشگاه کهریزک سالمندان به‌دلیل وجود کادر پزشکی مجرب و امکانات ویژه و همچنین خدمات پزشکی مناسب، بهترین جا برای گذران دوره نقاهت آقای رویگری اعلام شد. در عین حال توصیه پزشکان و مدیران آسایشگاه سالمندان این بود که در دوره نقاهت رفت‌وآمد و عیادت از او به کمترین میزان ممکن برسد. ما نیز به توصیه آنها عمل کرده و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا او بتواند در یک محیط آرام دوره نقاهت خود را بگذراند. همسر رضا رویگری با اشاره به ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی نیز گفت: از آنجایی که آقای رویگری در جریان امور فوق نبودند، اقدام به انتشار این ویدیو کردند. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنده نیز ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جویای حال این هنرمند پیشکسوت شدم. استاد رویگری به مانند دیگر هنرمندان پیشکسوت کشورمان تحت حمایت همه جانبه صندوق اعتباری هنر بوده و دارای بیمه درمانی و تکمیلی این صندوق هستند.

پیگیری مؤسسه هنرمندان پیشکسوت
سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر درباره برخی از صحبت‌ها و حواشی مرتبط با شرایط فعلی رضا رویگری خواننده و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که پس از انتشار فیلمی از وضعیت نامناسب این هنرمند در آسایشگاه سالمندان در فضای مجازی مطرح شد، گفت: بنده هم به سهم خود از شرایطی که برای جناب رویگری پیش آمده بسیار ناراحتم و نهایت تلاشم را انجام می‌دهم که در این زمینه هر پیگیری که لازم باشد انجام دهیم، اما متأسفانه این هنرمند ارزنده کشورمان عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نیست و از سال ۱۳۹۴ که مکاتبات برای عضویت این هنرمند آغاز شد، شورای ارزشیابی هنرمندان تشخیص نداده که ایشان می‌تواند عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت شود. عظیمی گفت: بنده تلاش کردم این هنرمند را طی مقاطع مختلف در جریان خدمات و فعالیت‌های مؤسسه قرار بدهم؛ حتی تلاش کردیم تا در حد امکانات و شرایطی که داشتیم، جناب رویگری را با سایر اعضا به سفر یا دورهمی و جشن‌ها ببریم تا حال و هوای روحی این هنرمند پیشکسوت تغییر کند، ولی به‌دلیل اینکه این هنرمند از جهت شرایطی که توضیح دادم عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نبودند، پیگیری مسائل مرتبط با این هنرمند، با مؤسسه نبوده است.
هرچند به‌دلیل وظیفه‌ای که در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت داریم از کنار موضوع نیز بی‌تفاوت رد نشدیم و یک دغدغه دائمی در این زمینه داشته‌ایم. او افزود: مدارک و شواهد گواه است که نهایت تلاش خود را برای عضویت ایشان در مؤسسه انجام دادیم. حتی ۱۱ روز از استقرار مجدد اینجانب به‌عنوان مدیرعامل مؤسسه نگذشته بود که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ مجدداً نامه‌ای به شورای ارزشیابی هنرمندان ارسال و درخواست عضویت استاد رویگری را مطرح کردم. از طرفی فارغ از تمام این احوال، بنده بشدت دنبال حواشی و مسائل این هنرمند عزیز و گرامی بودم. یعنی اصلاً چنین نبوده که چون جناب رویگری عضو مؤسسه نیست، ماجرا را رها کرده باشیم. حتی به خاطر دارم از جانب ایشان مطلبی تهیه شد و ضمن تشریح شرایطی که در آن قرار داشتند بنا شد که بخشی از اظهارات وی درباره شرایطی که دارد با تأیید ایشان در رسانه‌ها منتشر شود، ولی به‌دلیل اینکه جناب رویگری تلفن خود را پاسخ نداد و ما هم ناگزیر بودیم به‌دلیل رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای خبرنگاران حتماً تأیید وی را برای انتشار مصاحبه داشته باشیم، این امر نیز میسر نشد.

برچسب‌ها:

نظر شما