شناسهٔ خبر: 53731850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آش شوری که آشپزش معلوم نیست!

کمتر از ۳۰ ساعت مانده به فینال جام حذفی و ده ها ابهام و سوال!/ ظلمی که به تیم های شهرستانی شد قابل جبران نیست

تبریز، تهران، سیرجان، اصفهان، با تماشاگر، بدون تماشاگر! این آش شله قلمکار دستپختی است که این روزها به خورد دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی مازندران داده اند. آشی که آشپز مشخصی هم ندارد و به همین خاطر شورش درآمده!

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ تبریز، تهران، سیرجان، اصفهان، با تماشاگر، بدون تماشاگر!

این آش شله قلمکار دستپختی است که این روزها به خورد دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی مازندران داده اند. آشی که آشپز مشخصی هم ندارد و به همین خاطر شورش درآمده!

موضوع از این قرار است که دو تیم نسبتا کم نام و نشان آلومینیوم اراک و نساجی مازندران که در لیگ برتر فراز و نشیب زیادی را تجربه کردند، در جام حذفی با درخشش در مقابل حریفان خود از جمله تیم های پر قدرتی همچون سپاهان، پرسپولیس، استقلال و ... به فینال جام حذفی راه یافتند و این سرآغازی برای یک سر در گمی بود.

ساعاتی پس از مشخص شدن دو تیم فینالیست، براساس اعلام رسمی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان این دیدار شد.

روز بعد و پس از نامه هر دو تیم به سازمان لیگ برای جا به جایی شهر برگزاری مسابقه به تهران، این سازمان ضمن تشکر از هیات فوتبال آذربایجان شرقی به جهت آمادگی برای میزبانی از فینال جام حذفی، اعلام کرد به دلیل درخواست دو باشگاه آلومینیوم اراک و نساجی مازندران به جهت سهولت هواداران دو باشگاه به دلیل دوری مسافت، فینال جام حذفی روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

البته بنا بر مقررات، این میزبانی در صورتی قطعی است که شورای تامین استان تهران با آن موافقت کند. این شورا روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه تشکیل جلسه داد و مصوبه ای در خصوص برگزاری این مسابقه نداشت تا همه چیز در هاله ای از ابهام باقی بماند.

پس از آن گمانه زنی هایی برای تغییر محل برگزاری این دیدار صورت گرفت و ورزشگاه نقش جهان اصفهان و گل گهر سیرجان هم به عنوان کاندیداهای این رقابت مطرح شدند.

دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه نظری معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در گفتگو با خبر صبح شبکه آفتاب گفت: شورای تأمین استان تهران نظر دارد اگر قرار است فینال در آزادی برگزار شود، باید بدون تماشاگر باشد .

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز شب گذشته در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد تکلیف هواداران پرشور فوتبال اراک و مازندران مشخص شد و دیدار نساجی و آلومینیوم با حضور تماشاگر برگزار می شود.

 

 

 

سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه نیز حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: پیگیری های زیادی از سوی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، استانداری مرکزی و سایر مسئولان صورت پذیرفت، ولی آخرین تصمیم طبق نظر شورای تامین استان تهران برگزاری این مسابقه بدون حضور تماشاگران است.

اما این آخرین اظهار نظر در مورد محل برگزاری و تعیین تکلیف با یا بدون تماشاگر بودن این رقابت نبود و استاندار مرکزی صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل گفت: از آنجایی که دیدار تیم های فوتبال آلومینیوم اراک و نساجی مازندران با حضور تماشاگران برگزار می شود، دستگاه ها، شرکت ها و ارگان های مختلف به هر کارمند و کارگری که قصد حضور در ورزشگاه آزادی تهران را دارد، مرخصی ورزشی بدهند.

در ادامه محمد حسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در توییتی اعلام کرد "بازی فینال جام حذفی، قطعا با حضور تماشاچی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

دستگاه های دولتی که در اعزام تماشاچی متعهد شده اند ، بی فوت وقت اقدامات لازم را انجام دهند. از همکاری عزیزان ناجا در تامین امنیت این بازی تشکر می کنم"

 

این در حالی است که امیرحسین روشنک، مسئول رقابت‌های جام حذفی در سازمان لیگ فوتبال دقایقی پیش اعلام کرد: یک تا دو ساعت دیگر جلسه در شورای تامین برگزار و تصمیم نهایی در این خصوص گرفته می‌شود. امیدواریم با این تصمیم شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه باشیم اما اینکه تعداد آنها از سقف ۳۰ درصد کمتر یا بیشتر باشد، در این جلسه اعلام خواهد شد. شورای تامین تصمیم‌گیرنده نهایی است. باید از این شورا که مسئولیت مهم تصمیم‌گیری برای نظم و امنیت دارد تشکر کنم. امیدوارم فینال هم با حضور تماشاگران باشد تا از این بازی لذت ببرند.

این دیدار نهایتا برگزار می شود ولی سوال اینجاست که آیا اگر تنها یکی از دو تیم فینال یکی از باشگاه های اسم و رسم دار بود، باز هم سازمان لیگ، استانداری تهران یا هر نهاد مسئول دیگری این میزان تردید در تصمیم گیری داشتند تا جایی که دو روز مانده به مسابقه هنوز هیچ اعلام رسمی ای برای محل برگزاری مسابقه و جزئیات آن صادر نشود.

به واقع چرا باید فینال جام حذفی که به خودی خود برای دو تیم و هوادارانش از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است با عدم تصمیم به موقع و اعلام آن، اضطراب مضاعفی به بازیکنان و هواداران وارد کند!

امیدواریم لااقل شاهد عذرخواهی رسمی سازمان لیگ در این بی نظمی تعمدی یا سهوی باشیم.

 

 علیرضا نجمی

انتهای پیام/

 

نظر شما