شناسهٔ خبر: 53707628 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در آیین انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی؛

آموزش و پرورش در زمره پاک‌ترین دستگاه‌های کشور است

وزیر آموزش و پرورش در آیین انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی، با اشاره به اجرای لایحه مدیریت تعارض منافع، اظهار کرد: آموزش و پرورش در زمره پاک‌ترین دستگاه‌های کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز یوسف نوری در آیین انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی براساس مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت در نظرگیری تعارض منافع در راستای سلامت سازمانی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از برکات علمی و پژوهشی نظام جمهوری اسلامی است و این سازمان در حوزه فعالیت‌های آموزشی از جمله چاپ کتب و تحقیقات سازمانی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات و دانش جهاد دانشگاهی ضرورت دارد تا با استفاده از دستاوردهای جهاد دانشگاهی؛ مراکز جانبی آموزش و پرورش مانند؛ موزه‌های علم، پژوهشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... محلی برای تحقق شعار سال شود.

نوری با اشاره به تحقق شعار سال ادامه داد: باید بتوان مراکز جانبی را به مراکز دانش پایه افزود: پیش بینی کسب و کارها برای ایجاد رشته‌های مختلف در هنرستان‌ها، شایستگی‌ کارکنان و مدیران در مدل تعالی مدیریت در این نمایشگاه خوب دیده شد و باید بتوان مراکز جانبی را به مراکز دانش پایه تبدیل کرد؛ این تفاهم‌نامه انشاالله در راستای شعار سال خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش درباره حکمرانی شایسته یا متعالی عنوان کرد: یکی از راهبردهای دولت شفاف سازی است. وقتی منافذ تعارض منافع بسته شود حکمرانی شایسته و دولت قوی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی شایسته، ضرورت اجرای قانون را به وجود می‌آورد، اظهار کرد: دولت در راستای اجرای سیاست‌های خود موظف است منافذ تعارض منافع را ببندد و در تشکیل دولت قوی و مردمی نیازمند اجرای تعارض منافع هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش با اینکه دستگاه بسیار بزرگی است، جزو پاک‌ترین دستگاه‌های کشور است و اگر تخلفی وجود داشته است به دلیل عدم آگاهی از قانون بوده است، لذا داشتن برخورد علمی با تعارض منافع ضروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی در این آیین اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی توانمندسازی حاکمیت و جامعه است و یکی از بحث‌های مهم در این حوزه بحث تعارض منافع است.

حمید رضا طیبی با اشاره به مطالعات بین المللی در این حوزه که توسط سازمان جهاد دانشگاهی تهیه شده است، گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی خود را به دولت سیزدهم و رئیس جمهور برای کمک به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای اجرای قانون تعارض منافع اعلام کرده است و تاکنون با ۸۶سازمان و وزارتخانه مکاتبه شده و ۲۴سازمان و وزارتخانه نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند.

نظر شما