شناسهٔ خبر: 53715216 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امضاي تفاهم‌نامه همکاري وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهي

صاحب‌خبر -
امضاي تفاهم‌نامه همکاري وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهي
خبرگزاری آریا-تفاهم نامه یک ساله همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی،در زمینه مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش و نیز شناسایی گلوگاه‌ها و انسداد منافذ و موقعیت های فسادزا در نظام تعلیم و تربیت امضا شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزیر آموزش و پرورش در آیین انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی براساس مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش، گفت : جهاد دانشگاهی از برکات علمی و پژوهشی نظام جمهوری اسلامی است و این سازمان در حوزه فعالیت‌های آموزشی از جمله چاپ کتب و تحقیقات سازمانی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.
وی افزود: بر اساس تحقیقات و دانش جهاد دانشگاهی ضرورت دارد تا با استفاده از دستاوردهای جهاد دانشگاهی؛ مراکز جانبی آموزش و پرورش مانند؛ موزه‌های علم، پژوهشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... محلی برای تحقق شعار سال شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بتوان مراکز جانبی را به مراکز دانش‌پایه تبدیل کرد که این تفاهم‌نامه انشالله برای تحقق شعار سال خواهد بود.
نوری افزود : یکی از راهبرد‌های دولت شفاف‌سازی است. وقتی منافذ تعارض منافع بسته شود حکمرانی شایسته و دولت قوی تشکیل می‌شود.
تعارض منافع لزوماً به معنای بروز فساد نیست، بلکه به معنای ایجاد شرایطی است که شخص برای انجام فساد انگیزه دارد و درنتیجه احتمال فساد نیز افزایش می یابد.
وی افزود: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولت در اعتبارات و هزینه است. تعارض منافع در آموزش و پرورش کم دیده شده و اگر هم دیده شده به دلیل ناآگاهی موضوع بوده است.
نوری تاکید کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه شاهد اجرای چشم‌گیر سند تحول بنیادین باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی در این آیین اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی توانمندسازی حاکمیت و جامعه است و یکی از بحث‌های مهم در این حوزه بحث تعارض منافع است.
حمید رضا طیبی با اشاره به مطالعات بین المللی در این حوزه که توسط سازمان جهاد دانشگاهی تهیه شده است، گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی خود را به دولت سیزدهم و رئیس جمهور برای کمک به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای اجرای قانون تعارض منافع اعلام کرده است و تاکنون با 86سازمان و وزارتخانه مکاتبه شده و 24سازمان و وزارتخانه نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند

نظر شما