شناسهٔ خبر: 53706776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس:

به‌خواست خدا توطئه آمریکا با شروع طوفان شن خنثی شد

«حسین‌زاده» گفت: در واقعه طبس، به خواست خداوند توطئه آمریکا با شروع طوفان شن خنثی شد و گروگان‌ها نیز در مناطق مختلف ایران پراکنده شدند تا اگر اتفاقی پیش آمد، آمریکایی‌ها به راحتی به آنان دسترسی پیدا نکنند.

صاحب‌خبر -

«اصغر حسین‌زاده» رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، اظهار داشت: زمانی که دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا که مرکز توطئه وفتنه پس از پیروزی انقلاب شده بود را تسخیر و اشغال کردند، آمریکایی‌ها تلاش بسیاری برای آزادی گروگان هایشان کردند و واسطه‌های زیادی فرستادند و موفق به آزادیشان نشدند. از طرفی انتخابات آمریکا نزدیک بود و کارتر می‌خواست با آزادی گروگان‌ها برگ برنده‌ای برای خودش به دست آورد تا در انتخابات رأی بیاورد.

رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: وقتی تلاش آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌ها بی‌نتیجه ماند، برنامه‌ریزی کردند تا از راه قدرت نظامی آن‌ها را آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها عملیاتی تحت عنوان «تنگه عقاب» را شروع کنند، گفت: هواپیما‌هایی که در مصر داشتند را به عمان آوردند و سرانجام در شب چهارم اردیبهشت سال ۱۳۵۹حرکتشان را آغاز کردند. تعداد ۶ فروند هواپیما و ۸ فروند هلی‌کوپتر داشتند. از نقاط کور راهداری ایران وارد شدند. از جنوب ایران به سمت شمال استان کرمان در فرودگاهی که در طبس (مرکز کویر لوت ایران) داشتند، شبانه فرود آمدند.

حسین‌زاده عنوان کرد: در هنگام سوخت‌گیری هلی‌کوپترها، طوفان شن به راه افتاد. در این هنگام یکی از هلی‌کوپتر‌ها به هواپیمای سوخت رسان برخورد کرد و هر دو آتش گرفتند.

رزمنده دوران دفاع مقدس متذکر شد: ۸ نفر از آمریکایی‌ها در این حادثه کشته شدند و یک پاسدار نیز به نام محمد منتظرقائم فرمانده سپاه وقت یزد شهید شد.

وی با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها از این عملیات آزادی حدود ۶۰ نفر از گروگان‌هایشان در ایران بود عنوان کرد: به خواست خداوند توطئه‌هایشان با شروع طوفان شن خنثی شد و گروگان‌ها نیز در مناطق مختلف ایران پراکنده شدند تا اگر اتفاقی پیش آمد، آمریکایی‌ها به راحتی به آنان دسترسی پیدا نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما