شناسهٔ خبر: 53647773 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته ‎با اخبار دانشگاهی |

از نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی تا اولویت قرار گرفتن خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

 

نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی ویژه دکتری و ضروری اعلام شد


بازپرداخت وام تحصیلی، ویژه دکتری، ضروری، شهریه اعلام شد، دانشجویان حداکثر ۹ ماه پس از پایان دوره دریافت وام باید برای تقسیط آن اقدام کند.

بازپرداخت وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱، ۱۴۰۰ اعلام شد. بر این اساس، پایان دوره دریافت وام دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۴ نیمسال و دکتری ناپیوسته ۸ نیمسال است.

پایان دوره دریافت وام دانشجویانی که مطابق قوانین در اولین نیمسال اضافی وام دریافت کرده‌اند، یک نیمسال تحصیلی اضافه می‌گردد.

باز پرداخت وام تحصیلی، ویژه دکتری، ضروری، شهریه: دانشجو ملزم می‌باشد حداکثر ۹ ماه پس از پایان دوره دریافت وام با مراجعه به امور دانشجویی و پرداخت ۱۰ درصد مجموع وام‌ها، نسبت به تقسیط آن اقدام کند.

 

/

 

اجرای طرح استقبال از دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی


طرح استقبال از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علامه با عنوان طرح «خوش آمدگویی» به همت مرکز مشاوره و بهداشت روان این دانشگاه آغاز شده و تا ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد.

مهدی وجدانی همت، رئیس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: طرح خوش آمدگویی به دانشجویان، با تمرکز بر دانشجویان غیربومی ساکن خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه با مشارکت ۳۵ متخصص مشاوره، روانشناسی و مددکاری، از ۲۳ فروردین آغاز و به مدت ۲۱ روز در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به همت این مرکز و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا می‌شود.


دو رشته کشتی و فوتسال به المپیاد ورزشی دانشجویان اضافه شد


مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: دو رشته فوتسال دختران و کشتی پسران به پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اضافه شد.

علی دوست، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به درخواست دانشگاه‌ها و پیگیری‌های انجام شده رشته فوتسال هم به رشته‌های بخش دختران المپیاد اضافه شد.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: با اعلام آمادگی و حمایت دبیر رئیس فدراسیون کشتی از برگزاری مسابقات کشتی در پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی، رشته کشتی آزاد و فرنگی در ۶ وزن المپیکی به مجموع رشته‌های المپیاد اضافه شد.

 


ساخت و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی یکی از اولویت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی است


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: موضوع خوابگاه‌های متاهلی یکی از اولویت‌های ما در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

عباس شیراوژن در دیدار با برخی از نمایندگان نهاد‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، توانبخشی و سلامت اجتماعی، بقیه الله (عج) گفت: سرانه متراژی که برای هرواحد از خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی باید درنظر بگیریم بالاتر از خوابگاه مجردی است بخصوص در شهر تهران که با مسائل و مشکلات بیشتری مواجه هستیم، اما به هرحال به دنبال آن هستیم که در زمینه احداث خوابگاه‌های متاهلی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی گام‌های سازنده‌ای برداریم.

/


وی با اشاره به کمبود خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و جوابگو نبودن ظرفیت اسکان دانشجویان متاهل اظهار کرد: در راستای تاکید مقام معظم رهبری در تشویق به سنت حسنه ازدواج و موضوع فرزندآوری و همچنین تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت، باید در راستای ایجاد و ساخت خوابگاه‌های متاهلی تلاش کرد و در این مسیر دستگاه‌های مربوطه نیز با حمایت‌های خود، ما در در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کنند. در قانون جوانی جمعیت هم مصوبات ویژه برای تامین و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته شده است و بند‌های حمایتی در این قانون وجود دارد و به هرحال یکی از اولویت‌های ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تامین خوابگاه‌های متاهلی است.

 

۴ هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام شدند


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ۶۳ هزار نفر از دانشگاهیان کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات عالیات بودند، که از آن میان بیش از ۴ هزار نفر به قید قرعه اعزام شدند.

حجت الاسلام مطهری پور، با ارائه گزارشی از بیست و دومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در این مراسم گفت: بازگشایی و راه اندازی مجدد اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات بعد از دو سال یک فرصت استثنایی بود و مورد اقبال و رضایت بسیاری از دانشگاهیان مشتاق زیارت ائمه هدی (علیهم السلام) قرار گرفت.

 

اشتباه سخت‌افزاری باعث تاخیر در ثبت‌نام وام ضروری شد


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام ضروری دانشجویان که به دلایل نرم افزاری به مشکل برخورد کرده بود.


مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، در پاسخ به علت حذف وام ضروری دانشجویان در نیمسال تحصیلی جاری گفت: وام ضروری حذف نشده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پورتال صندوق رفاه به آدرس www.swf.ir نسبت به ثبت درخواست این وام اقدام کنند.

 

/

 

صندوق رفاه دانشجویان نحوه بازپرداخت وام دانشجویان خارجی را اعلام کرد


صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نحوه بازپرداخت وام‌های دریافتی توسط دانشجویان غیر ایرانی را اعلام کرد.

بر اساس آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت دانشجویی دانشگاه موظف است در خصوص دانشجویانی که دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشند و در سنوات گذشته از وام‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بهره‌مند شده‌اند، قبل از تحویل هرگونه مدرک یا تأییدیه تحصیلی و نیز خروج از کشور آنان نسبت به تعیین تکلیف بازپرداخت تمامی بدهی به صورت یکجا و اخذ تسویه حساب از آنان اقدام نماید.

/


معاونت دانشجویی دانشگاه ملزم به اجرای عملیات کنترل و اخذ تأیید نهایی موضوع تسویه حساب این دسته از بهره مندان، از صندوق است.

نظر شما