شناسهٔ خبر: 53632420 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

نظر نماینده مجلس درباره حذف قرعه کشی خودرو با عرضه محصولات در بورس کالا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جایگزینی روش قرعه کشی خودرو با عرضه محصولات در بورس کالا توضیح داد: این پیشنهاد باید اتفاق بیفتد تا فضای دلال بازی و سوداگرانه از بین برود .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی طغیانی در حاشیه جلسه مجلس در خصوص مسائل مربوط به صنعت خودرو و خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا  گفت: در این واگذاری ها، مالکیت به بخش خصوصی منتقل شد اما مدیریت منتقل نشده و در اختیار دولت است. اگر نتیجه دستور رئیسی انتقال مدیریت به شکل واقعی به بخش خصوصی و حساب و کتاب های اقتصادی، تعیین کننده تصمیمات باشد، صنعت خودرو از وضعیت فعلی خارج خواهد شد. اگر همچنان مالکیت ها منتقل اما مدیریت ها دولتی باقی بماند و کنترل عزل و نصب مدیران بر عهده دولت باشد، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی در خصوص طرح سوال در بازدید از یک شرکت خودروساز مبنی بر علت عدم محکم کاری قراردادها با خودروسازان خارجی بعد از برجام با مشاهده رفتار در دوره تحریم توضیح داد: پاسخ اعمال فشار از سوی وزارتخانه، شخص وزیر و ریاست جمهوری بود. اگر قرار باشد همچنان دستورها و فشارها اعمال شود، صنعت خودروسازی اصلاح نشده و مشکلات ادامه خواهد داشت.

طغیانی درخصوص جایگزینی روش قرعه کشی خودرو با عرضه محصولات در بورس کالا هم گفت: این ایده مناسب مطرح و مجلس در کمیسیون صنایع بر روی آن کار کرد. این پیشنهاد باید اتفاق بیفتد تا فضای دلال بازی و سوداگرانه از بین برود. میزان تولید به اندازه مصرف است اما با دلال بازی، مصرف کننده به نیاز واقعی نمی رسد. عرضه خودرو در بورس کالا یک حلقه بشمار می رود و باید در حوزه های طراحی، بازاریابی و صادرات هم اقداماتی صورت گیرد. اگر مجموعه تصمیمات کمیسیون صنایع مجلس توسط دولت انجام و به قانون تبدیل و اجرا صورت می گرفت، بسیاری از مشکلات حل می شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 

نظر شما