شناسهٔ خبر: 5362413 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت سالن و ترمیم تالارهای در خرمشهر و آبادان

بانی فیلم آنلاین:تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت سالن و ترمیم تالارهای موجود تئاتر در دو شهر خرمشهر و آبادان، بین سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امضاء شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت ایران تئاتر، شامگاه یک‌شنبه سوم خرداد، در حاشیه مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر، بین علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تفاهم‌نامه‌ای در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد زیرساخت‌های متناسب برای هنر نمایش و همچنین ترمیم و بازسازی سالن‌های موجود در شهرهای خرمشهر و آبادان منعقد شد.

طبق این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد اروند موظف است ظرف دو سال آینده موارد زیر را به جریان انداخته و عملیاتی سازد که بدین شرح است:

1- احداث یا تاسیس پلاتوهای اجرا (بلک باکس) اجرای تئاتر در خرمشهر و آبادان و واگذاری آن‌ها به انجمن نمایش این دو شهر

2- تاسیس خانه عروسک در آبادان

3- بازسازی و مرمت تالارهای موجود تئاتر در خرمشهر و آبادان

4- میزبانی بخشی از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و تئاتر فجر در سال 94 در شهرهای خرمشهر و آبادان

5- حمایت از آثار شاخص با مضامین مقاومت و دفاع مقدس، آیینی و سنتی، کودک و نوجوان و ... جهت اجرا در شهرهای آبادان و خرمشهر

همچنین براساس این تفاهم‌نامه، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تجهیز مکان‌های اجرای نمایش اعم از تاسیس شده یا مرمت شده توسط طرف دوم می‌شود. علاوه بر این، معاونت هنری آثار شاخص با مضامین مقاومت و دفاع مقدس، آیینی سنتی، کودک و نوجوان و ... را جهت اجرای عمومی به منطقه آزاد اروند معرفی می‌کند.

حمایت از تولید و اعزام نمایش‌های بند فوق از دیگر وظایف طرف اول (معاونت هنری ارشاد) به حساب می‌آید.

با امضاء این تفاهم‌نامه و رفع نیازهای سخت‌افزاری، امید می‌رود تئاتر خرمشهر و آبادان بار دیگر شکوفا شود و با بهره‌گیری از توان هنرمندان، رشد و گسترش یابد.

نظر شما