شناسهٔ خبر: 53561250 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

وزیر ارشاد: استقبال موسسات قرآنی باعث افزایش بخش‌های نمایشگاه شد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با ۴۵ بخش در بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای مصلی بزرگ امام خمینی (ره) گفت: این رویداد بزرگ معنوی با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» میزبان مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی عصر شنبه- ۲۷ فروردین- در آیین گشایش بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین قدردانی از حضور محمد باقر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی و دست اندر کاران این رویداد، گفت: مدتی پیش تلقی ام این بود که آیا امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه قرآن پس از گذشت چند سال به علت شیوع کرونا و تعطیلی آن وجود دارد یا خیر که به حمدالله با تلاش و همت صورت گرفته و فروکش کردن کرونا این امکان فراهم شد و امروز شاهد گشایش این رویداد بزرگ معنوی در این مکان هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ۱۸ هزار متر مربع برای این رویداد در مصلی پیش بینی کردیم اما هرچه جلوتر رفتیم با دعوت از موسسات قرآنی و فعالان قرآنی رفته رفته درخواست ها به اوج خودش رسید تا جائیکه بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای مصلی امام خمینی (ره) در اختیار ۴۵ بخش قرار گرفت که امروز شاهد آغاز فعالیت آنها در این مکان هستیم.

اسماعیلی بخش ویژه، کودکان و نوجوانان، عفاف و حجاب و... را از جمله بخش های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه دستگاه ها و نهادهای همراه و همکار در برپایی بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ، گفت: حدود دو هزار و ۵۰۰ موسسه قرآنی داریم که ضمن قدردانی و همراهی همگی آنها امیدوارم در مدت برپایی نمایشگاه قرآن، فضایی معنوی و با نشاط را در انس با قرآن برای مردم ایران اسلامی فراهم کنیم.

اسماعیلی همچنین با تاکید بر این که خانواده، محور فعالیت‌ها و برنامه‌های امسال این دوره نمایشگاه است، گفت: امروز شاهد آغاز به کار نمایشگاهی براساس شعار محوری با کمک به قرآن، امید و آرامش در جامعه انقلابی در پرتوی دین مبین اسلام هستیم که انشالله بتوانیم بر مشکلات فائق آئیم.

به گفته وی، مبنای بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی قرآن امسال امیدبخشی و امیدآفرینی است و شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» نیز بر همین موضوع تاکید دارد.                                       

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: امسال نمایشگاه قرآن کریم به نام سپهدار شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری و مزین شده است امید داریم که این رویداد بزرگ قرآنی و معنوی با توسل به خداوند و پیروی از روح بلند و بزرگ ملکوتی سردار دلها به همه اهداف خودش برسد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ در مصلای امام خمینی (ره) مشتاق حضور علاقه مندان به کلام وحی و اهل بیت(ع) است. 

  

نظر شما