شناسهٔ خبر: 53543228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

هوشنگ توکلی: بازگشت اختیارات نمایش خانگی به وزارت ارشاد درخواست سینماگران از رئیس جمهور بود

هوشنگ توکلی هنرمند پیشکسوت سینما به عنوان یکی از مدعوین جلسه افطار با رئیس جمهور گفت: هنرمندان از رئیس جمهور درخواست کردند که در حوزه ویدئو و شبکه‌های نمایش خانگی قدرت تصمیم‌گیری باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هوشنگ توکلی هنرمند پیشکسوت سینما به عنوان یکی از مدعوین جلسه افطار با رئیس جمهور گفت: هنرمندان از رئیس جمهور درخواست کردند که در حوزه ویدئو و شبکه‌های نمایش خانگی قدرت تصمیم‌گیری باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد.

هوشنگ توکلی  در توضیح موضوعات مطرح شده در جلسه افطاری هنرمندان با رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور فروتن، آرام و ساده‌گویی داریم؛ که ساده‌گویی ایشان بسیار از غرورشان بیشتر است و هیچ غروری از این‌که بالاترین پست مملکت را در اختیار دارند را در ایشان نمی‌بینیم. این یک حسن ذاتی است و فکر می‌کنم که ایجاد ارتباط با دیگران را تسهیل می‌کند و سبب می شود که رابطه خوبی با ایشان برقرار شود.

وی ادامه داد: مراسم دیشب مراسم خوبی بود؛ هنرمندان آمدند و عمده دغدغه‌هایی که در تمام زمینه‌ها داشتند را مطرح کردند؛ رئیس‌جمهور تمام این صحبت‌ها را شنید و آنان را ثبت کرد.

توکلی اظهار داشت: ایشان در مورد تک‌تک مسائلی که طرح شد صحبت کرد و نظرهایش را گفت و سپس به زیرمجموعه مدیرانی که با ایشان همکاری دارند منتقل کرد.

ادامه داد: این‌موضوع نارضایتی به وجود آورده‌است چراکه دارایی و درآمدهای کلانی در آن مجموعه وجود دارد که حاصل آن درآمدها شامل هنرمندان و اهالی سینما نمی‌شود.

توکلی افزود: طبیعتاً ترکیبی از اهالی سینما که قادر بودند با شیوه‌های تولیدی آن مجموعه همساز شوند کنار گذاشته شده‌اند و این‌موضوع باعث مشکل و به نوعی باعث بحران در حوزه تولید شده‌است؛ این‌موضوع نقدی است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس هست که نمایندگان مجلس بدون این‌که دورنمای معین و مشخصی داشته باشند این جدایی را از وزارت فرهنگ و ارشاد تصویب کرده‌اند و این معضلی است که امروزه گریبان‌گیر اهالی سینما و هنر شده‌است.

وی اظهار داشت: می‌دانیم که این دوران دوران خواب سینمایی است؛ چرا که در این مدت هم موضوع کرونا مطرح بوده‌است و هم با تولید آثار ویدئویی دنیای جدید در عرصه تولید و تهیه آثار فرهنگی به جامعه مطرح‌شده است و بر این اساس سینماها در حال ورشکستگی هستند و کارگردان‌ها در سینما قادر به تولید منطقی نیستند و در نتیجه بسیاری از این مسائل به‌وجودآمده است.

توکلی یادآور شد: طبیعتاً چون این سازوکارها به‌طورکلی برای اهالی سینما بغرنج و دردآور بوده‌است امروز معترضان عقیده دارند که باید این شرایط سازوکار ساخت‌وساز متوقف شود و در حوزه ویدئو و شبکه‌های خانگی اولا می‌بایست قدرت تصمیم‌گیری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد و دوم این‌که همه اهالی سینما بتوانند در این بازار حضور داشته باشند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما