شناسهٔ خبر: 53540140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

طرح اتهام زلنسکی علیه آلمان و مجارستان

رئیس جمهور اوکراین ضمن تمجید از عملیات غرق کردن رزمناو روسیه در دریای سیاه، آلمان و مجارستان را به مانع تراشی در مسیر ممنوعیت واردات نفت از روسیه متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد جمعه در سخنانی درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به بحران کشورش، آلمان و مجارستان را به مانع تراشی در مسیر ممنوعیت واردات نفت از روسیه متهم کرد.

زلنسکی همچنین ضمن هشدار درباره مقاصد روسیه از حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین و محاصره چند هفته‌ای شهر ماریوپل گفت: نیروهای روسیه در طول ۵۱ روز عملیات نظامی گسترده این کشور در خاک اوکراین نشان داده‌اند که هدف اصلی آنها منطقه دونباس و نابودی کامل آن است. روس‌ها می‌خواهند دو منطقه دونتسک و لوهانسک را با خاک یکسان و آن را از سکنه خالی کنند.

وی با اشاره به غرق شدن رزمناو روسی «مسکوا» در دریای سیاه افزود: از همه کسانی که جلوی پیشروی بی‌پایان کاروان‌های تجهیزات نظامی روسیه را گرفتند و نشان دادند که کشتی‌های روسی می‌تواند در قعر دریا غرق شود، قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد: روس‌ها نمی‌دانند اوکراینی‌ها چقدر شجاع هستند و چقدر برای آزادی و ساختن زندگی باب میل خود ارزش قائلند.

گفتنی است وزارت دفاع روسیه بامداد جمعه از غرق شدن رزمناو «مسکوا» که اواخر شب چهارشنبه دچار آتش سوزی و انفجار شده بود، خبر داد. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، این رزمناو در حال حرکت به سمت بندر مقصد، به دلیل آسیب‌های وارده در پی آتش سوزی و شرایط نامساعد جوی غرق گردید.

نظر شما