شناسهٔ خبر: 53538519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

خیزش گرد و خاک در مرکز، شرق و جنوب‌ شرق کشور/ وزش باد شدید در پایتخت

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای غرب، جنوب‌غرب، مرکز و نیمه غربی کرمان، یزد، زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شرق سواحل دریای‌خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و فردا گستره سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب، جنوب‌شرق کشور، دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی قم و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در برخی ساعات انتظار رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را داریم، ادامه داد:  امروز و فردا آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم اند و در شمال غرب و غرب کشور شاهد روند کاهش نسبی دما هستیم.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در مرکز، شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و برای مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: این شرایط طی روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق و شمال شرق ادامه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و در دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رویداد تگرگ مورد انتظار است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری را دارد و در برخی ساعات برای آن بارش باران، رگبار و رعدو برق و بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای پایتخت ۲۸ درجه بالای صفر گزارش شده و تهران در روز‌های آتی با کاهش دما، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید مواجه است.

انتهای پیام/

نظر شما