شناسهٔ خبر: 53422092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آلمان: تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن گام مهمی برای حل مناقشه است

تهران - ایرنا - آلمان با استقبال از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن، آن را گام مهمی در راستای حل مناقشه در این کشور عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همه طرف‌های یمنی را تشویق می‌کنیم تا مذاکرات به رهبری سازمان ملل را آغاز کنند.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن پنجشنبه از کناره گیری خود از قدرت و تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر داد.

عبد ربه منصور هادی همچنین تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری سپرد. «رشاد محمد العلیمی» ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری یمن را برعهده گرفت. رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین «علی محسن الأحمر» معاون خود را از سمتش برکنار کرد.

شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را برعهده خواهد داشت. شورای رهبری ریاست جمهوری هشت عضو دارد و «سلطان علی العراده»، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابو زرعه»، «عبدالله العلیمی باوزیر»، «عثمان مجلی» و «عیدروس الزبیدی» از اعضای این شورا هستند. شورای رهبری ریاست جمهوری مسؤولیت مذاکرات با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را برعهده دارد.

به دنبال کنار گذاشته شدن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن از صحنه سیاست توسط ریاض و به قدرت رسیدن شورای رهبری ریاست جمهوری یمن، عربستان این شورا را به انجام مذاکره با جنبش انصارالله یمن تشویق کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که به مدت دو ماه، آتش‌بس در یمن برقرار خواهد شد و این آتش‌بس می‌تواند تمدید شود.

جنگ در یمن از هفت سال پیش صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره به جا گذاشته است.

هانس گروندبرگ روز جمعه ۱۲ فروردین (۱ آوریل) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن با پیشنهاد سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس دوماهه موافقت کرده‌اند و این آتش‌بس از روز شنبه، ۱۳ فروردین (دوم آوریل) به اجرا در خواهد آمد.

نظر شما