شناسهٔ خبر: 53413784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین وداع با پیکر دومین شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد

مشهد-ایرنا- آیین وداع با پیکر دومین شهید جنایت تروریستی حرم مطهر ثامن الحجج(ع) بامداد امروز، جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این آیین از ساعت ۲۴ پنجشنبه شب تا ساعت ۲ بامداد امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم امام هشتم(ع) با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه با مداحی و قرائت دعای کمیل توسط ذاکران اهل بیت (ع) ادامه یافت.

حجت الاسلام صادق دارایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر روز گذشته، پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 مدیر حوزه علمیه خراسان نیز با حضور در منزل خانواده شهید دارایی با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.

حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حال عمومی حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایدار رسید و سپس به بیمارستان رضوی انتقال یافت  اما حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی روز گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر مطهر آن شهید در صحن جمهوری و در کنار شهدای انفجار حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.

آیین تشییع پیکر حجت الاسلام دارایی نیز امروز جمعه ساعت ۱۱ ظهر از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما