شناسهٔ خبر: 53412247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی :

راه آهن بستان آباد - تبریز با ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود

تبریز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن بستان آباد - تبریز با تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن خاوران و خط‌آهن تبریز- بستان‌آباد با بیان اینکه خط‌آهن بستان‌آباد- تبریز، مهم‌ترین مسیر ریلی شمال‌غرب کشور است، گفت: با برنامه‌ریزی منسجم از سفر آتی رئیس جمهوری به آذربایجان‌ شرقی نهایت بهره را خواهیم برد و با تامین اعتبار و تزریق مالی به سیستم پیمانکاری و بخش اجرایی حداکثر تا سه ماه آینده شاهد اتمام و بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی گفت: این پروژه اولین پروژه ریلی خواهد بود که حداکثر تا اوایل تابستان توسط دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از قطعه شش آزادراه تبریز- ارومیه، با اشاره به اینکه ۴۸۰ کیلومتر آزادراه برای آذربایجان‌ شرقی طراحی شده که ۴ آزادراه مهم در حال انجام است، افزود: ۶۷۰ کیلومتر بزرگراه هم در برنامه کاری است که ۲۳۰ کیلومتر آن اجرا شده و بقیه طی ۴ سال به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: امیدواریم تعهدات دولتی آزاد راه های استان به صورت مستمر تامین شده و تعهدات بخش خصوصی هم به موقع عملی شود تا در مدت زمان مشخص شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذرماه سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

نظر شما