شناسهٔ خبر: 5340188 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره مقاومت فتح خرمشهر: این جشنواره ردیف بودجه ای خاصی ندارد

اهواز- ایرنا- دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره مقاومت فتح خرمشهر گفت: جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر اعتبار ثابتی ندارد و بر عهده اسپانسرها است که نداشتن ردیف بودجه ای مهمترین مشکل این جشنواره است.

صاحب‌خبر -

حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر همیشه مشکلات خود را داشته است و امسال نیز از این امر مستثنی نبوده است.

وی افزود: متاسفانه این جشنواره در زمان نامناسب آغاز به کار می کند که امید است سال آینده فراخوان آن زودتر منتشر شود و مرداد یا شهریور ماه باشد.

در هجدهمین جشنواره تئاتر ملی مقاومت فتح خرمشهر آثار به لحاظ کمی و کیفی وضعیت بهتری داشت و داوران بخش های خیابانی و صحنه ای از هم جدا بودند که این پیشرفتی نسبت به سال های گذشته بود.

ذوالفقاری گفت: عمده مشکل این جشنواره بحث مسایل مالی آن بود که اگر این مشکل حل شود بسیاری از مشکلات دیگر مرتفع می شوند این جشنواره اعتبار مشخصی ندارد و تنها بر اساس تعهد و قراردادی که مرکز هنرهای نمایشی دارد مبلغی به آن اختصاص داده می شود.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: منطقه آزاد اروند قرار است برای این جشنواره ردیف بودجه ای قرار دهد که در صورت قطعی شدن این امر جشنواره پیشرفت بسیاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: کیفیت آثار و تعداد آثار شرکت کننده در جشنواره وضعیت مناسبی داشت و تنوع آثار نیز خوب بود اما مشکل عمده آن در تبلیغات و کشاندن مردم به سالن نمایش بود که این نیز ناشی از کم بودن اعتبار جشنواره است.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر گفت: نکته مثبت هجدهمین جشنواره دائمی شدن آن در شهرستان خرمشهر است که محل دائمی دبیرخانه جشنواره در این شهرستان مستقر شد.

هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر 30 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه در شهرستان های خرمشهر و آبادان برگزار شد که امشب اختتامیه این جشنواره با رونمایی از تمبر جشنواره با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

6065/7148

نظر شما