شناسهٔ خبر: 5340014 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذربایجان غربی میزبان مراحل سوم و چهارم تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان

ارومیه - ایرنا - رییس هیات دوچرخه سواری آذربایجان غربی از میزبانی این استان در مراحل سوم و چهارم سی امین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری نیمه حرفه ای ایران - آذربایجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان ایران در شش مرحله و به صورت نیمه حرفه ای و در جمع 42 تور جهان در سطح درجه 1-2 برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این تور شش مرحله ای از هفتم خرداد ماه با همکاری استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در مسافت 958 کیلومتر اجرا می شود.

اسدی گفت: در مرحله اول این تور دوچرخه سواران مسیر 163 کیلومتری تبریز - مشکین شهر را رکاب می زنند و سپس در مرحله دوم روز هشتم خرداد ماه مسیر 191 کیلومتری سرعین به مقصد تبریز را می پیمایند.

وی ادامه داد: دوچرخه سواران در مرحله سوم میهمان مردم آذربایجان غربی و شهر ارومیه هستند و مسیر 144 کیلومتری تبریز – ارومیه را رکاب می زنند.

اسدی افزود: در آغاز مرحله چهارم دوچرخه سواران روز یکشنبه دهم خردادماه ارومیه را به مقصد منطقه آزاد ارس جلفا که مسافتی بالغ بر 175 کیلومتر را در مسیرهای گردنه قوشچی، سه راهی سلماس، کمربندی خوی، سه راهی ایواوغلی رکاب زده و در نهایت در خط پایان به منطقه آزاد ارس می رسند.

وی اظهار کرد: مرحله پنجم دوچرخه سواران مسیر 150 کیلومتری جلفا - آینالو و در آخرین مرحله مسیر 114 کیلومتری مبدا به مقصد لاله پارک تبریز را طی می کنند.

اسدی گفت: طی سال گذشته و امسال به دلیل ارتقاء سطح درجه بندی این تور و نبود تیم باشگاهی در استان هیچ دوچرخه سواری از آذربایجان غربی در این مسابقات شرکت نکرده است.

سی امین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان پنج تیم داخلی پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز، سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد و تیم ملی ایران و 17 تیم خارجی ناویتاس ساتیلیس و سرچ تو ریته ین استرالیا، تیم ملی گرجستان، تیم ملی مغولستان، ان اس سی مالزی، آرتی اس سانتیک چین تاپیه، تورکوشکر ترکیه، سی سی سایکلینگ لائوس، ته رانگانو مالزی، تیم ملی ازبکستان، تیم ملی سوریه، تیم ملی بحرین، تیم ملی ارمنستان، وینو فورائور قزاقستان، لیوشان لند اسکیپ جمهوری خلق چین و ای سی سپارتاپراها جمهوری چک و مراکش شرکت دارند.

سال گذشته در مرحله بیست و نهم این تور قادر میزبانی رکابزن پتروشیمی تبریز قهرمان انفرادی کاروان سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری شد و برای نهمین بار پیراهن طلایی تور را از آن خود کرد.

در مجموع تیمی پیشگامان کویر یزد با 76 ساعت و 43 دقیقه و 44 ثانیه اول شد و پتروشیمی تبریز و کی.ال.اس اوکراین به ترتیب با 76 ساعت و 44 دقیقه و 2 ثانیه و 76 ساعت و 56 دقیقه و 14 ثانیه دوم و سوم شدند.

در مجموع امتیازی نیز ویلیام کلارک از تیم دراپاک استرالیا با 23 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد، حمید شیری از پتروشیمی تبریز با 16 و فابیین شنایدت از وورال برگ اتریش با 11 امتیاز در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

پیراهن کوهستان به رحیم امامی با 78 امتیاز از پیشگامان کویر یزد رسید و میرصمد پورسیدی و قادر میزبانی هر دو از پتروشیمی تبریز به ترتیب با 71 و 50 امتیاز در مکان های دوم و سوم ایستادند.

در رده بندی بهترین رکابزنان آسیایی قادر میزبانی، میرصمد پورسیدی و رامین مهربانی از تبریز در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

سی امین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از هفتم تا دوازده خردادماه جاری در سه استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور 22 تیم خارجی و داخلی به مدت شش برگزار می شود.

7126/6008

نظر شما