شناسهٔ خبر: 53369154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۲۶۳۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۳۳ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۹۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 16 فروردین) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2389 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 466 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۳۳  واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۹۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۴۶ واحدی، به رقم ۳۶۱ هزار و ۴۸۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۵۶۲ واحدی، عدد ۳۷۵ هزار و ۸۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۹۷ واحدی به رقم ۲۳۴ هزار و ۲۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۰۴۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۱۱ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۰۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۹۴  واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، ومعادن، فملی، شستا، وبملت به ترتیب با 1176، 611، 602، 492 و 421 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شتران - پالايش نفت تهران، كالا - بورس كالاي ايران و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، اخابر، رمپنا، همراه و فخوز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، شستا، فولاد و وبملت تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد تملت(تامین سرمایه بانک ملت) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولساپا، سخاش، خکار و وآذر بود. همچنین نماد معاملاتی خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۴.۶۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختراک، سصفها، ولغدر و وتوس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۷ هزار و ۳۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

پایان پیام/50

نظر شما