شناسهٔ خبر: 53350325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بورس سبز ماند | افزایش ۶ هزار و ۸۶۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز با افزایش ۶ هزار و ۸۶۸ واحدی به یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌ آنلاین، شاخص کل بورس امروز دوشنبه ( ۱۵ فروردین ۱۴۰۱) با افزایش ۶ هزار و ۸۶۸ واحدی به یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید.

امروز شاخص کل (هم‌وزن) نیز مثبت بود و با ۵۶۳  واحد افزایش به ۳۷۳ هزار و ۲۶۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۷۴۴ هزار و ۷۵۴ معامله به ارزش ۷ هزار و  ۵۹۸ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، شتران و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای فملی، نوری و  شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما امروز شاخص فرابورس با افزایش حدود ۵۶ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۹۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۱۶ هزار و ۸۲۷ معامله بود.

امروز نمادهای کگهر، ارفع، ومهان و  شراز  بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای زاگرس، آریا و غصینو نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

افراد حقیقی امروز ۲۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

برتری ۲۷۰ میلیاردی حقوقی‌ ها در معاملات بورس امروز

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین  در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۳۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی هزار و ۳۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فولاد» و «نوری» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «وبصادر» و «تملت» معطوف بود.

نظر شما