شناسهٔ خبر: 53334737 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پایان معاملات ۱۴ فروردین رقم خورد

رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۶۵ واحد متوقف شد.

صاحب‌خبر -

امروز یکشنبه (۱۴ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۷ هزار و ۸۳۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۶۵ واحد متوقف شد.

آقای بابک سالاروند تحلیلگر بازار سرمایه گفت: محرک اصلی بازار امروز، خبر واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی و  نزدیک شدن به فصل مجامع بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «شستا» و «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند.
رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل هم وزن هم با رشد ۶ هزار و ۸۰۸ واحدی روی پله ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۹ هزار و ۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان رسید.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فملی و تاپیکو به ترتیب با ۴۰۴۵.۷۸، ۳۵۱۴.۸ و ۱۳۰۹.۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های تیپیکو، ونوین و حفارس به ترتیب با ۴۴.۱۹، ۲۷.۵ و ۲۲.۸۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۴۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «شیمیایی» و «فرآورده نوین» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شیراز، سکرما و شکلر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حفارس، کماسه و خلنت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فرابورس، ومهان و هرمز بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غپآذر، زکشت و قچار بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ورنا، وساپا و خگستر و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، پارند و صمعاد ۲۱۲ در بورس ایران داشتند.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید  بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و دارا در بورس ایران داشتند.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های وپاسار ۲، میدکو ۲ و خودرو بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، وپاسار ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورسنماد‌های غدیر ۰۵، اعتماد و اوصتا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد 27 هزار واحدی شاخص کل بورس

نظر شما