شناسهٔ خبر: 53346848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به دنبال نارضایتی‌ مردم از کیفیت نان؛

عزم جدی فرمانداری قزوین در برخورد با کاسبان متخلف/ نانوایان کم‌فروش نقره‌داغ شدند

فرمانداری قزوین برای حل مشکل دیرینه عدم کیفیت نان در شهرستان قزوین به طور جدی ورود کرده و بدون اغماض با متخلفین برخورد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ نان میهمان همیشگی سفره‌های ایرانی است و از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در رزق و روزی مردم دارد و همه ما از دوران کودکی با جمله "نان برکت خداست"، پی به این جایگاه برده‌ایم.

کیفیت و کمیت نان باتوجه به اینکه قوت غالب یا خوراک عمده مردم محسوب می‌شود از اهمیت بالایی نیز برخوردار است اما این روزها و شاید هم مدت‌هاست که کیفیت این نعمت الهی به دلیل کوتاهی در چرخه تولید آن مورد بی‌توجهی قرار گرفته و سبب نارضایتی شهروندان شده است.
 
مردم قزوین سالهاست در گیرودار چرایی بی‌کیفیتی نان گلایه دارند، بر قیمت آن افزوده می‌شود اما خبری از ارتقاء کیفیت نیست؛ با افزایش مصرف نان در ماه مبارک رمضان نیز مشکلات مرتبط با نانوایی‌ها بیشتر نمایان می‌شود.
 
مدتهاست گزارشات بسیاری در باب گلایه مردم قزوین نسبت به کیفیت نان در رسانه‌های جمعی منتشر شده و در این میان هم نانوایان عدم همخوانی دخل و خرج و افزایش هزینه‌‌های مواد اولیه، آب، برق و گاز را دلیل کاهش کیفیت پخت می‌دانند. 
 
برخی نانوایان هم آشکارا اعتراف می‌کنند که برای تامین مخارج و اینکه بتوانند کارگاه خود را سرپا نگهدارند اقدام به کم فروشی و یا گرانی فروشی می‌کنند و این مسئله تراژدی وضعیت نان را در استان قزوین را غمگین‌تر می‌کند.
 
گره پیچیده مشکل کیفیت نان در قزوین باز می‌شود؟

اینکه چرا گره بی‌کیفیتی نان در استان قزوین هر روز پیچیده‌تر شده و هنوز مشکلات این حوزه حل نشده علامت سوالی است که فلش آن باید به سمت دست اندرکاران و مسئولان قرار گیرد و از طرفی هم نتیجه ملموسی از عملکرد اتحادیه نانوایان استان در برخورد با متخلفان شاهد نیستیم.
 
کیفیت پایین آرد نیز مزید بر علت شده و پازل ماجرا را تکمیل می‌کند؛ یعنی اگر نانوایی هم تلاش کند که نان با کیفیت به دست مشتری برساند اما باز هم از پس مواداولیه به ویژه آرد بی‌کیفیت برنمی‌آید. 
 
هرچند در این سالها از بی‌کیفیتی نان برای مسئولان گفتیم و خودمان هم شنیدیم اما به نظر می‌رسد با تغییرات در سیستم اجرایی کشور و به ویژه استان باید شاهد تحولات جدیدی در حوزه‌های مختلف باشیم؛ موضع‌گیری‌های اخیر استاندار و فرماندار قزوین نیز بر عزم جدی این دولت در حل مشکلات روزمره مردم حکایت دارد.
 
فرماندار قزوین با عزم جدی وارد میدان شد
 
باتوجه به گزارشات متعدد مبنی بر تخلف برخی نانوایی‌ها و کاهش کیفیت پخت نان در قزوین ؛ عباس کاظمی فرماندار قزوین با رصد میدانی و بازدید از برخی واحدهای نانوایی‌های شهر، با مشاهده تخلف آشکار آنها در کم فروشی و گران فروشی، نسبت به برخورد جدی با این اصناف هشدار داد.

باتوجه به اینکه با شروع ماه مبارک رمضان میزان مصرف نان در بین خانوارها بیشتر می‌شود، عزم جدی فرماندار قزوین در حل معضل دیرینه عدم کیفیت نان، روزنه امیدی برای مردم است که می‌توانند از خدمات و کالای باکیفیت برخوردار شوند.

صدور مجوزهای غیرقانونی برای نانوایان قزوین پایان یافت

روز گذشته اعلایی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی و ستاد تنظیم بازار استان در واکنش به وضعیت نابسامان فعالیت برخی نانوایان در قزوین و تخلفات آشکار آن‌ها به طور جدی هشدار داده و به مسئولین ذی‌ربط دستور داده هرچه سریع‌تر فرآیند برخورد با نانوایانی که در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین سال جاری تعطیل بوده‌اند را آغاز نمایند.
استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: مقوله نان در استان و شهر قزوین یکی از معضلات آزاردهنده است که با بی‌نظمی، نبود نظارت کافی و بی برنامگی در طول سالیان متعدد همراه بوده و از مسیر خدمتگذاری به مردم فاصله گرفته است.
 
اعلایی با بیان اینکه برای کنترل این مهم دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت در نظر گرفته شده، گفت: در میان مدت نظارت هوشمند مبتنی بر امکاناتی که در اختیار است صورت خواهد گرفت و بر این اساس نظام توزیع و پخت آرد و نان نظارت می‌شود، روشی که می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور مطرح شود.
 
اعلایی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت باید دستگاه‌های متولی ورود جدی‌تری داشته باشند، افزود: یکی از مقوله‌های اشتباه در روند مدیریت نان در استان صدور مجوزهای غیرواقعی است که از این به بعد اقدام قانونی صورت خواهد گرفت تا مجوز فروشی فرآیند بسیار پرمخاطره برای خاطیان باشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما