شناسهٔ خبر: 53329121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در صربستان

مردم صربستان امروز (یکشنبه) در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شرکت خواهند کرد و طی آن رئیس جمهوری کنونی صربستان و حزب او در برابر اپوزیسیونی که متعهد به مبارزه با فساد و بهبود حفاظت از محیط زیست است، به رقابت خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، «الکساندر ووجیچ»، رئیس جمهوری صربستان برای دومین دوره پنج ساله با وعده "صلح و ثبات" آن هم در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین رقابت می‌کند؛ اقدامی که صربستان را از جانب غرب تحت فشار قرار می‌دهد که یا روابط مرسوم خود با مسکو و یا پیوستن به اتحادیه اروپا را انتخاب کند.

رای‌گیری برای جمعیت تقریبا ۶.۵ میلیون نفری صربستان در ساعت ۰۵:۰۰ به وقت گرینویچ آغاز شد و در ساعت ۱۸:۰۰ پایان می‌یابد.

حمله‌ای که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه علیه اوکراین شروع کرده، تاثیراتی بر روی صربستان داشته است. این کشور (صربستان) به گاز روسیه وابسته است و این در حالیست که ارتش این کشور روابطش را با روسیه حفظ می‌کند.

گرچه صربستان از دو قطعنامه سازمان ملل متحد مبنی بر محکومیت حملات روسیه حمایت می‌کند اما از اعمال تحریم‌ها علیه این کشور خودداری کرده است.

چندی پیش، در اقدامی بی‌سابقه در راستای حمایت از مسکو پس از حمله به اوکراین، هزاران صربستانی پرچم روسیه را به اهتزاز درآوردند و در حالی که تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در دست داشتند، در بلگراد به سمت سفارت روسیه حرکت کردند. اکنون رئیس جمهوری صربستان با انتخاباتی روبروست که در آن به حمایت شهروندان حامی روسیه احتیاج دارد.

نظر شما