شناسهٔ خبر: 53305618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ فروردین روز به بار نشستن نهال انقلاب اسلامی

قصرشیرین- ایرنا- روز ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ یادآور همه پرسی کشورمان به دعوت امام راحل برای تعیین نوع حکومت است و در این روز شاهد به بار نشستن نهال انقلاب اسلامی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ دولت موقت اسلامی از سوی امام راحل تشکیل شد تا زمینه برای همه پرسی نوع حکومت در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ فراهم شود.

در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین سال ۵۸ همه پرسی برگزار شد و ۹۸.۲ درصد واجدان شرکت در همه ‌پرسی با دادن رای 'آری'، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

در دوازدهم فروردین ماه سال ۵۸ مردم با دادن رای به تشکیل حکومت اسلامی در واقع زمینه را برای معرفی یک حکومت اسلامی جدید به جهانیان فراهم کردند و در واقع عزت و اقتدار و غرور ملی از نتایج این همه پرسی بود.

در رفراندم ۱۲ فروردین ماه تعداد ۲۰ میلیون و ۲۸۸ هزار تن (۹۸ و ۲ دهم درصد آرا) به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی 'آری' گفتند و این روز در واقع روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفان بر مستکبران و  تثبیت انقلاب اسلامی و زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان بود.

۱۲ فروردین ماه، سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان، روز تعیین و تثبیت ساختار جدید سیاسی و اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم مسلمان ایران بود.

 در واقع پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، در روز دوازدهم فروردین سال ۵۸کامل شد و مردم مسلمان کشورمان با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد و همه پرسی تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند و این روز با شکوه برای همیشه به عنوان یک یوم الله بزرگ در تقویم ملی ایران اسلامی به ثبت رسید.

امام خمینی (ره) : ۱۲ فروردین، روز عید ملت‌ ‌

امام خمینی (ره) در خصوص روز ۱۲ فروردین فرمودند که "  و ما امیدواریم که خداوند تعالی به ما توفیق بدهد، که تا حالا که رساندیم مطلب را به‌ ‌اینجا و جمهوری اسلامی را اعلام کردیم؛ و الآن من اعلام می کنم جمهوری اسلامی را و ‌این روز را روز عید می دانم. و امیدوارم که در هر سال روز «۱۲ فروردین» روز عید ملت‌ ‌ما باشد؛ که رسیدند به قدرت ملی و خودشان سرنوشت خودشان را به دست خواهند ‌گرفت. ما به همۀ ملت تبریک عرض می کنیم و من این روز را بر ملت عزیز خودمان، به‌ ‌همۀ اقشارشان، تبریک عرض می کنم. مبارک باد بر شما این عید! مبارک باد بر شما این‌ ‌جمهوری اسلامی! لکن همه مکلفیم که احکام اسلام را مراعات کنیم. باید بازار ما بازار ‌اسلامی باشد؛ بازار ما از بی انصافی باید شستشو بشود. باید دولت ما و همۀ دولتهایی که‌ ‌بعدها می آیند همه روی موازین اسلامی باشد، وزارتخانه ها روی موازین اسلامی ادارات دولتی روی موازین اسلامی باشند. باید مملکتی که رنگِ طاغوت دارد ‌مبدل بشود به مملکتی که رنگِ الله دارد. باید مملکت طاغوتی به مملکت الهی تبدیل‌ ‌بشود. ‌"

 ۱۲ فروردین روز بارش نور و رحمت بر ملت ایران اسلامی 

۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ در واقع تولد نظامی اسلامی و بارش نور و رحمت بر ملت بزرگ ایران اسلامی است که پس از قرن ها یک حکومت اسلامی را در جهان متجلی ساخت و اینگونه امروز شاهد درخشش آن در سراسر عالم هستیم.

۱۲ فروردین ماه مصداق بارز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است روزی که به طاغوت چندین هزار ساله کشورمان پایان داد که توسط میلیون ها ایرانی آزاده و مسلمان حکومتی پایه ریزی شد که عدالت اسلامی یکی از اهداف آن بود.

به فرموده امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی "اگر استقلال کشور خودمان را تحصیل نکنیم سایر چیزها درست نخواهد شد" از این رو با تشکیل جمهوری اسلامی شاهد تاسیس نظامی عدالت گستر و ظلم ستیز در کشورمان بودیم که برای تمامی ایرانیان و مستضعفان جهان آزادی و امید به ارمغان آورد.

 ۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد انقلاب اسلامی ایران است
امام خمینی (ره) عنوان کردند که 'اینجانب به جمهوری اسلامی رای می دهم و از شما هم می خواهم که به آن رای دهید'، 'رای بدهید به جمهوری اسلامی، نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر' و مردم ایران در روزهای سرنوشت ساز ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ با حضوری آگاهانه در پای صندوق های رای، به یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی جامه عمل پوشاندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند "روز جمهوری اسلامی یک مقطع تاریخی بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست، زیرا که برای اولین بار بعد از صدر اسلام و پس از فَترَت کوتاه اولین سال‌های فتح ایران به دست مسلمین یعنی که در آن سال‌های کوتاه البته حکومت‌ها تا حدود زیادی اسلامی بودند در طول این تاریخ ممتدی که کشور ما داشته، برای اولین بار بعد از آن فَترَت و بعد از آن دوران کوتاه صدر اسلام یک حکومتی اعلان شد، یک نظامی اعلان شد که دارای دو خصوصیت مردمی بودن و الهی بودن هست؛ یعنی جمهوری اسلامی و در واقع نقطه‌ی مکمل و متمم انقلاب بیست‌ودو بهمن بود یعنی خلاصه محصول بیست‌ودو بهمن روز جمهوری اسلامی روز دوازدهم فروردین بود.

۱۲ فروردین روز استقرار حاکمیت الله بر ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و همه ی مستضعفان و  آزادیخواهان جهان مبارک باد.

نظر شما