شناسهٔ خبر: 53277263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴۰هزار و ۶۳۶ مسافر نوروزی در لرستان اقامت کردند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۲۴۰ هزار و ۶۳۶نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در مراکز رفاهی این استان اقامت داشتند و از امکانات آن بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

سید "امین قاسمی "روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۵۳۶ نفر در هتل های استان، یکهزار و ۳۱۸  نفر در اقامتگاه های سنتی، ۲ هزار و ۱۳۳ نفر در مجتمع های گردشگری، سه هزار و ۸۸۳نفر در مهمانپذیرها، ۶۶۷نفر در هتل آپارتمان ها، ۵۱۱نفر در اقامتگاه بوم گردی، پنج هزار و ۶۲نفر در اقامت گاه بوم گردی، ۴۲ هزار و ۶۰۶ نفر در خانه مسافر ،۶۰ هزار و ۲۲۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت، ۵۵ هزار و ۵۱۲ نفر در تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش و ۶۴هزار و ۶۹۲ نفر در مراکز اقامتی ادارات و مهمان سراهای لرستان اقامت داشتند.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی استان با ۲۵.۳ درصد، در اقامتگاه های موقت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: ۲۸ هتل و هتل آپارتمان، هشت اقامتگاه بوم گردی فعال با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت خواب و ۵۰۰ کف خواب در استان وجود دارد.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی  و ۸۰ جاذبه طبیعی در لرستان وجود دارد که تاکنون از این مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نظر شما