شناسهٔ خبر: 53240326 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزش باد شديد، امروز و فردا در برخي استان‌ها

صاحب‌خبر -
وزش باد شديد، امروز و فردا در برخي استان‌ها
خبرگزاری آریا-معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا شاهد وزش باد در بسیاری از استان‌ها و خیزش گردوخاک در مناطق خشک و بیابانی خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمد اصغری درباره وضعیت هوای امروز و فردا گفت: در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نواحی مرکزی و جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین، ارتفاعات استان البرز، تهران، گیلان، مازندران، سمنان، نوار جنوبی گلستان، خراسان شمالی، قسمت‌های شمالی خراسان رضوی احتمالا بارش باران و تگرگ وجود دارد.
او با اشاره اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود، افزود: بعدازظهر امروز در اغلب استان‌ها پدیده مشترک وزش باد را داریم، میزان وزش باد در استان‌های قم، جنوب و شرق سمنان، مرکزی، کردستان، همدان، یزد، کرمان، شمال فارس، شمال سیستان‌وبلوچستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و تهران نسبت به سایر مناطق بارزتر خواهد بود.
اصغری ادامه داد: در مناطق خشک و بیابانی، این شرایط منجر به خیزش گردوخاک می‌شود، همچنین با شکل‌گیری چشمه‌های تولید گرد و خاک در عراق و شمال عربستان احتمال انتقال گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در خوزستان، ایلام و کرمانشاه دور از انتظار نیست.
او خاطرنشان کرد: امروز در مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور هشدار نارنجی و زرد برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در شرق تنگه هرمز و دریای عمان صادر شد.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تلاطم در آب‌های خلیج فارس و ارتفاع موج تا حداکثر سه متر، برای مناطق فراساحلی پیش‌بینی می‌شود، افزود: خطر غرق شدن شناگران، شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی در بازه زمانی یکشنبه تا سه‌شنبه وجود دارد.

نظر شما