شناسهٔ خبر: 53236491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش تردد در باند شمالی محور تهران- مشهد

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان گفت: با توجه به آغاز موج برگشت مسافران به مبدأهای خود، در حال حاضر با افزایش تردد در باند شمالی محور تهران- مشهد مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان پیش از ظهر امروز از سطح شهر سمنان بازدید و اقدامات شهرداری به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و مسافران نوروزی را بررسی و پس از آن اظهار کرد: در این بازدید، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی گردشگری در شهر سمنان مورد بازدید قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین بررسی اقدامات شهرداری سمنان برای اطلاع‌رسانی و راهنمایی به مسافران برای اقامت موقت، شبانه و استفاده از مراکز گردشگری در این بازدید انجام شد.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان گفت: شهرداری سمنان در سه مکان به‌صورت گسترده اقدامات خوبی را برای توقف و استفاده مسافران نوروزی و شهروندان انجام داده است.

حمیدی بیان کرد: در ورودی غربی شهر سمنان نیز استراحتگاهی به مساحت ۱۰ هکتار شامل ۱۵۰ آلاچیق و ۳۲ سوییت اقامتی، رستوران، سرویس بهداشتی مجهز و حمام برای استفاده مسافران توسط شهرداری سمنان تعبیه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین شهربازی بزرگ سمینا به مساحت ۱۰ هکتار و به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در شهر سمنان است.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان افزود: پارک سیمرغ و پارک زائر ۲ به مساحت ۴۰ هکتار در غرب، پارک ۱۷ شهریور به مساحت ۲۰ هکتار و ۱۵۰ آلاچیق، رستوران و سرویس‌های بهداشتی در مرکز شهر و پارک سوکان به مساحت ۲۰۰ هکتار، ۱۵۰ آلاچیق و سکوی مسافر، رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه و پارک آبی از دیگر مراکز خدمات‌دهی به مسافران در ورودی‌ها و مرکز شهر سمنان بوده که توسط شهرداری آماده شده است.

حمیدی بیان کرد: در ورودی شهر سمنان و تمامی میادین بنرهایی برای اطلاع‌رسانی و هدایت مسافران به جهت استفاده از مراکز خدماتی، تفریحی و گردشگری نصب شده است.

پایش تصویری راه‌های سمنان

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان همچنین از مرکز مدیریت راه‌های استان سمنان در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بازدید کرد و پس از آن گفت: این بازدید به‌منظور بررسی میزان تردد جاده‌ای استان انجام شد.

حمیدی بیان کرد: با توجه به آغاز موج برگشت مسافران به مبدأهای خود، در حال حاضر با افزایش تردد در باند شمالی محور تهران- مشهد مواجه هستیم.

وی بیان کرد: تردد در راه‌های استان سمنان توسط ۶۲ دوربین به‌صورت هوشمند کنترل و تخلفات ثبت می‌شود.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان اضافه کرد: همچنین توسط ۱۷ دوربین پایش تصویری، وضعیت حجم ترافیک و شرایط جوی لحظه‌ای راه‌های استان برای کسانی که قصد تردد در راه‌های استان را دارند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حمیدی اضافه کرد: هم‌وطنان و هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق سامانه 141 از وضعیت راه‌های استان اطلاع یابند.

وی بیان کرد: از هم‌وطنان تقاضا داریم تا به‌واسطه مسطح بودن و طولانی بودن راه‌های استان، برای حفظ سلامت خود از واگذار کردن هدایت خودرو به افرادی از خانواده که تجربه کافی را ندارند، اجتناب کنند.

انتهای پیام/74003/م/

نظر شما