شناسهٔ خبر: 53229472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان

امیرعبداللهیان: نسبت به آینده منطقه و نتایج مذاکرات خوش‌بین هستیم

وزیر خارجه کشورمان در دیدار رئیس‌جمهور لبنان گفت: بر اساس اطلاعاتمان، نسبت به آینده منطقه و همچنین نتایج مذاکرات خوش‌بین هستیم.

صاحب‌خبر -

آقای حسین امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: آمادگی داریم در شرایط سخت کنونی لبنان، همه گونه همکاری را با این کشور دوست خودمان داشته باشیم.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی، «ایران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود جهت نقش آفرینی در حل و فصل بحران یمن آمادگی داشته و از روابط منطقه‌ای و عربی سوریه استقبال می‌کند.»

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام حجت‌الاسلام رئیسی، دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

رئیس‌جمهور لبنان: امیدواریم مذاکرات وین به نتایج موفقیت آمیز برسد

آقای میشل عون رئیس‌جمهور لبنان نیز در این دیدار گفت: امیدواریم مذاکرات وین به نتایج موفقیت آمیز برسد.

هر گونه مشکلی در منطقه بر لبنان تأثیر منفی و بروز هر مشکلی در لبنان اعم از مشکلات اقتصادی بر منطقه تاثیر نامطلوب دارد.

به گفته آقای میشل عون، «متاسفانه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن شبکه‌ای از مشکلات وجود دارد. کشور‌های عربی دچار تشنج هستند و ما از مشکل آوارگان سوری رنج می‌بریم؛ لذا باید به سمت ثبات پیش برویم.»

او گفت: مقاومت لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز هست در جنوب این کشور رشد کرد، موجبات آرامش خیال کشور ما از اشغال را فراهم آورد؛ اما لبنان بابت همین مقاومت تحت فشار قرار می‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته تاکنون با مقامات عالی‌رتبه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ملاقات با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان، نبیه بری رئیس مجلس لبنان، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، رهبران مقاومت فلسطین و همچنین دیدار با جمعی از فرهیختگان، علما، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، رهبران احزاب، چهره‌های علمی، روسای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، وزرا و نمایندگان کنونی و سابق مجلس و نویسندگان و فعالان برجسته رسانه‌ای لبنان جزو دیدارهای آقای امیرعبداللهیان در بیروت است.

نظر شما