شناسهٔ خبر: 53182670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرایط جوی ناپایدار در اردبیل تا پایان هفته تداوم می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم شرایط جوی ناپایدار تا صبح جمعه (۵ فرودین ۱۴۰۱) در غالب مناطق استان است.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل صبح امروز در گفت‌ گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم شرایط جوی ناپایدار تا صبح جمعه (۵ فرودین ۱۴۰۱) در غالب مناطق استان است و بر این اساس آسمان نیمه ابری تا ابری توام با وزش باد خزری (گاهی تند)، رخداد مه و بارش برف (در نوار شمالی استان بارش باران توام با رگبار) پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی مدت مذکور در مناطق برفگیر نوار شرقی استان با توجه به حجم بارش برف و شدت وزش باد خزری رخداد کولاک برف محتمل خواهد بود و احنمال می‌رود اوج ناپایداری‌ها در نوار شمالی و نیز نوار شرقی استان باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: بارش‌ها در نوار شمالی استان می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌های فصلی شود و در نواحی مرکزی و جنوبی استان بارش‌ها عموماً به شکل بارش خفیف برف خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: طی مدت مذکور در مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد تداوم استقرار هوای سرد زمستانی به‌ویژه در ساعات شبانه و صبحگاهی خواهیم بود و احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل به دلیل دید افقی کم و پایین بودن کف ابر دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: به هم استانی‌های محترم توصیه می‌شود ضمن اجتناب از سفرهای غیرضرور به‌ویژه در نواحی مرکزی استان، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز نمایند، و به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۵۱، سطح نارنجی شماره ۵۲ و سطح زرد شماره ۵۳ استان اردبیل توجه کنند.

انتهای پیام/3463/

نظر شما