شناسهٔ خبر: 68482302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد

اجرای آیین‌های عاشورایی ۴ گروه ملی و بین‌المللی در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: ۴ گروه ملی و بین‌المللی به اجرای آیین‌های عاشورایی در نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیراز پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در مقابل مجموعه تاریخی ارگ کریم‌خان شیراز در حال برگزاری است، اظهار کرد: این رویداد بین‌المللی امشب با حضور ۴ گروه از کشور آفریقا و ۳ استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این برنامه سینه‌زنی قطاری شیراز از فارس، ساز و کتل از استان چهارمحال و بختیاری و گروه هرمزگان و همچنین گروه سرود فاخته و مشاعره عاشورایی به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه طی دو شب برگزاری این سوگواره استقبال بازدیدکنندگان بسیار گسترده و بی‌نظیر بود، تصریح کرد: این سوگواره بین‌المللی تا ۱۵ شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی خاطر نشان کرد: سوگواره بین‌المللی میراث مراثی نمایشی از آئین‌های سوگواری استان، ایران و کشورهایی چون پاکستان، هندوستان و یک کشور از قاره آفریقا و یک کشور عربی است که مدت زمان برگزاری این سوگواره ۴ شب بوده و هر شب ۶ اجرا انجام می‌شود و در حال حاضر ۲۴ گروه ملی آئینی از چهار کشور و استان‌های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران و یزد در این مراسم حضور دارند و به اجرا برنامه می‌پردازند.

به گزارش ایمنا، از برنامه‌های جنبی این سوگواره می‌توان به برپایی بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس و نمایشگاه عکس عمود ۴۸ اشاره کرد.

نظر شما