شناسهٔ خبر: 53167633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رپورتاژ یک رسانه اصولگرا برای شهردار تهران در برابر شورای شهر انقلابی/ چرا به «زاکانی» تذکرات غیرتخصصی(!) می دهید؟

با پایان یافتن سال 1400 که یاداور مشارکت حداقلی مردم در انتخابات و پیروزی اصولگرایانِ انقلابی در دو انتخابات است انتقادها نسبت به عملکرد درون جریان در بین انقلابیون بالا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ یک پایگاه اطلاع رسانی نزدیک به جریان اصولگرا در رابطه با عملکرد شورای شهر تمام اصولگرای ششم نوشت: ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در حالی با مشارکت ۲۶ درصدی پایتخت نشینان برگزار شد که از همان آغازین روزهای اعلام «لیست شورای ائتلاف» به سرلیستی مهدی چمران و پرویز سروری، انتقادات و اعتراضات فراوانی به سازوکار بسته شدن لیست و به طریق اولی، ورود افراد غیرمتخصص، بی تجربه، پیر و ازکارافتاده به آن، از سوی بسیاری از دلسوزان و دغدغه مندان صورت گرفت.

اینک در فرجامین روزهای سال ۱۴۰۰ و در طلیعه ورود به سده جدید، و البته ۹ ماه پس از روی کار آمدن شورای شهر اصولگرا در تهران، تاکنون هیچ گزارش عملکرد مشخص و شفّافی از سوی اعضای محترم این شورا خطاب به مردم پایتخت اعلام نشده است.

بررسی عملکرد شورای شهر تهران در این مدّت، بیانگر این واقعیت است که این نهاد خطیر مدیریت شهری، به‌جای آنکه محملی برای تفکّر و خرد جمعی و نیز پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و زیرساختی شهر تهران باشد، از اهداف اصلی خود دور شده و به محفلی دوستان برای انتقادات اقتضائی نسبت به تصمیمات شهرداری تبدیل شده است!

بنا بر آنچه در اصول مصرّح قانون اساسی آمده، هدف و فلسفه وجودی تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، تمرکززدایی از مدیریت اجرایی کشور، تفویض امور به نهادهای محلی، مشارکت دادن مردم در اداره امور شهر و روستا است.

با این‌حال، شورای شهر تهران در طول این مدت جز قفل کردن امور، تذکرات غالباً غیرتخصصی و گاه تقابل آشکار با ارکان شهرداری، کارکرد دیگری نداشته است.

عدم تحرّک و چابکیِ ناشی از پیر و فرتوت بودن رئیس و برخی اعضای شورا شهر تهران، در کنار بیگانگیِ ایشان نسبت به رسالت ذاتی و جایگاه قانونی شورای شهر و نیز فقدان سازوکار نظارتی و ارزیابی عملکرد این شورا، منجر و منتج به فشل شدن سامانه مدیریت شهری و متعاقباً عدم خروجی مشخص و مطلوب جلسات صحن شورا شده است.

بنا برگزارش دیده بان ایران؛ این مطلب در حالی منتشر می شود که «علیرضا زاکانی» به عنوان یکی از غیرمرتبط ترین شهرداران تهران طی یکصد سال اخیر عملکرد شفاف و قابل قبولی طی مدت گذشته از خود برجای نگذاشته است و علیرغم تذکرات گاه و بیگاه همفکران او در شورای شهر ششم، اعضای شورای شهر انقلابی نیز به غیرانقلابی بودن و فرتوت بودن متهم شده اند.

انتشار چنین مطالبی از سوی رسانه های اصولگرا بیشتر به نظر می رسد نوعی رپورتاژ باشد برای زاکانی، که از سوی حامیان و البته ذینفعان او در شهرداری تهران به عنوان «عیدی» انتشار می یابد.

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما