شناسهٔ خبر: 53165689 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آخرین روز کاری ۱۴۰۰؛ حقوق عمده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کش...

اقتصاد ایران: در حالی که فقط چند ساعت تا پایان ساعت اداری آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ باقی مانده است، هنوز حقوق اسفندماه عمده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز نشده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در حالی که یک‌میلیون و 650 هزار بازنشسته از دستگاه‌های مختلف زیر نظر صندوق بازنشستگی قرار دارند و در طول سال حقوق این افراد با تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود، در ماه پایانی سال جاری هنوز بخش قابل‌توجهی از بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

از میان یک‌میلیون و 650 هزار بازنشسته این صندوق، حقوق 500 هزار نفر نهایتاً تا سقف 5 میلیون تومان است که حقوق اسفند خود را در 3 روز گذشته دریافت کرده‌اند اما بقیه این بازنشستگان که حقوقی بالای 5 میلیون تومان دارند همچنان منتظر واریز هستند. علت عدم واریز بخش عمده‌ این بازنشستگان نیز عدم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است؛ حدود 97 درصد حقوق این افراد باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و مابقی از محل سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تأمین شود.

قرار بود تا ساعت 9 صبح امروز 28 اسفند واریز حقوق این تعداد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شود که فعلاً صورت نگرفته است.

انتهای پیام/+

نظر شما