شناسهٔ خبر: 67660660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

همه چیز درباره ثبت‌نام خودروهای خارجی و حساب وکالتی ۵۰۰ میلیونی!

یکی از شروط ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی بلوکه‌‌کردن ۵۰۰ میلیون‌‌تومان توسط متقاضی است، اما سود ماهانه ۵۰۰ میلیون‌تومان چقدر است؟

صاحب‌خبر -

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای از عرضه ۳۶ خودروی وارداتی در این سامانه خبر داد، متقاضیان از سه‌شنبه ۱۹ تا پایان روز یکشنبه ۲۴ تیرماه فرصت ثبت‌نام و انتخاب پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی را دارند.

متقاضیان مهلت دارند از تاریخ دوشنبه ۱۸ /۰۴/ ۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۲۳ /۰۴/ ۱۴۰۳ یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون‌تومان مسدود نمایند.

حساب وکالتی یک نوع حساب بانکی است که توسط فرد متقاضی در یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود. در این نوع از حساب بانکی، فرد وکالت می‌دهد که فروشنده محصول بتواند وجه مورد معامله را از حساب برداشت کند. 

سود ماهانه ۵۰۰ میلیون‌تومان چقدر است؟

بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی را باید نخستین هزینه‌مالی ثبت‌نام خودروهای وارداتی دانست و در بهای تمام شده خودرو محاسبه کرد. هنوز مدت زمانی که این ۵۰۰ میلیون‌تومان باید بلوکه باشد مشخص نیست ولی سود ماهانه بانکی و صندوق اوراق درآمد‌ثابت قابل محاسبه است:

  • سود بانکی ۵۰۰ میلیون تومانی در بانک، ماهانه معادل ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار‌تومان  
  • سود ۵۰۰ میلیون‌تومان سپرده‌گذاری در صندوق اوراق درآمد‌ثابت افران ، ماهانه معادل ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  

چرا سود صندوق اوراق درآمد‌ثابت از بانک بیشتر است؟

نظارت بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی و نظارت بر صندوق اوراق درآمد‌ثابت با سازمان بورس است، از آنجا که صندوق اوراق درآمد‌ثابت می‌تواند همزمان در چند‌بانک سپرده‌گذاری کند و همچنین در اوراق خزانه دولتی سرمایه‌گذاری کند، سود بالاتری از بانک محقق می‌کند.

مزیت دیگر صندوق‌های اوراق درآمد‌ثابت سود روزشمار، نقد‌شوندگی بالا و سهولت سرمایه‌گذاری می‌باشد.

از میان اخبار؛ سرمایه‌گذاری در صندوق اوراق درآمد‌ثابت با ۱۰ درصد سود بالاتر از بانک

سایر هزینه‌ها برای   دریافت خودرو وارداتی

پس از افتتاح حساب وکالتی متقاضی خرید خودرو به سامانه یکپارچه خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و انتخاب ۵ اولویت از ۳۶ خودروی موجود، سپس فرآیند نوبت دهی در سامانه یکپارچه خودرو انجام شده و در موعد دعوتنامه پرداختی‌های زیر صورت باید صورت گیرد:

  •  زمان عقد قرارداد در مرحله تخصیص خودرو (قیمت خودرو + هزینه‌ها تا ورود خودرو به گمرک)
  •  زمان تحویل خودرو (هزینه‌های مربوط به مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، تعویض پلاک و….)

جریمه تاخیر در تحویل خودرو

  • در صورت تاخیر واردکننده برای تحویل خودرو، این شرکت موظف به پرداخت جریمه ماهانه ۷.۵ درصدی به خریدار است.
  • اگر بیش از ۳ ماه از تعهد تحویل خودرو توسط وارد کننده، بگذرد و همچنان ماشین به خریدار تحویل داده نشود، وارد کننده و خریدار می‌توانند قرارداد را باطل کنند. در این صورت، شرکت واردکننده علاوه بر پرداخت جریمه ماهانه ۷.۵ درصد، باید ۵ درصد نیز به عنوان جریمه فسخ قرارداد، به خریدار بپردازد.

در این مطلب ضمن توضیح درباره ثبت‌نام خودروهای وارداتی سعی شد گزینه‌های سرمایه‌گذاری با ۵۰۰ میلیون‌تومان نیز بررسی شود.

افرادی که موفق به افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی نشدند، می‌توانند صندوق اوراق درآمد‌ثابت با سود ماهانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار‌تومان را انتخاب کنند، برای مشاوره رایگان و سرمایه‌گذاری با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید.

نظر شما