شناسهٔ خبر: 53135742 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رونالدو و پوگبا می‌روند، پوچتینو یا تن هاگ می‌آیند

منچستریونایتد پس از حذف لیگ قهرمانان به کجا می‌رود؟

شیاطین سرخ اکنون برای پنجمین فصل متوالی بدون جام پیش خواهند رفت، به این معنی که در تابستان امسال تغییرات بزرگی در داخل و خارج از زمین انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، "این یک سال بد دیگر برای ما است."

واکنش داوید دخیا پس از حذف منچستریونایتد از لیگ قهرمانان اروپا توسط اتلتیکو مادرید در اولین مرحله حذفی می‌توانست در بیشتر لحظات دهه گذشته کپی و پِیس شود!

قهرمانی در لیگ اروپا زیر نظر ژوزه مورینیو در سال 2017 نشان دهنده بهترین تلاش های یونایتد در اروپا در 10 سال گذشته بود؛ آخرین قهرمانی آنها در هر نوع جامی در پنج فصل پیش.

برای باشگاهی که هنوز خود را به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه های جهان معرفی می کند، این به اندازه کافی خوب نیست. دخیا ادامه داد: "درست می گویید، سال های زیادی بدون هیچ جامی بوده، ما برای کسب جام می جنگیم. بنابراین فکر می‌کنم باید شفاف باشیم، می‌خواهیم به چیزهای خوبی برسیم و برای جام‌ها بجنگیم. ما فقط نمی‌خواهیم برای حضور بین چهار تیم برتر بازی کنیم، آنجا باشیم و از لیگ قهرمانان اروپا در یک چهارم نهایی خارج شویم. بنابراین ما به خیلی بیشتر از همه چیز نیاز داریم، زیرا این باشگاه برای جایی که الان هستیم خیلی بزرگ است. ما تا جنگیدن برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان فاصله زیادی داریم. ما خیلی بیشتر از هر چیزی نیاز داریم.»

پس یونایتد از اینجا به کجا می رود؟

پل اسکولز و ریو فردیناند که هر دو دقیقاً می دانند برای قهرمانی یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا چه چیزی لازم است، و از نیاز به "تنظیم مجدد" در تابستان صحبت‌ کرده‌اند.

این دکمه از زمان خروج سر الکس فرگوسن در سال 2013 بارها فشار داده شده، اما در خطر گیر افتادن قرار دارد. آنها جایگزین مدیریتی توصیه شده توسط فرگوسن را با دیوید مویس، لوئیس فن خال مورد احترام، یک برنده سریالی یعنی ژوزه مورینیو و بازیکن سابق یعنی اوله گونار سولسشر امتحان کرده اند. هیچ کس نتوانسته است یونایتد را به جایی که می خواهد بازگرداند.

IMG_20220317_103713_351

دخیا گفت: "من واقعا معتقدم که منچستریونایتد بازخواهد گشت، مطمئنم - نمی دانم چه زمانی اما قطعا این اتفاق خواهد افتاد." در این مرحله باید خوش بینی او را تحسین کنید!

ایستادن بین چهار تیم برتر و صعود مجدد به لیگ قهرمانان، بسیار بعید به نظر می‌رسد. آرسنال با سه بازی کمتر از تیم رالف رانگنیک یک امتیاز جلوتر است و این مشکلات خودش را به همراه دارد.

کریستیانو رونالدو از زمان بازگشت به اولدترافورد نظرات متفاوتی داشت اما بازگشت گل او به اروپا تنها دلیلی بود که یونایتد در روز سه‌شنبه در مرحله حذفی قرار گرفت. او همچنین امتیازات حیاتی را در لیگ برتر به دست آورده است.

با این حال، بعید به نظر می رسد که او در لیگ اروپا یا حتی بدتر از آن در لیگ کنفرانس اروپا فعالیت کند، بنابراین باشگاه احتمالا باید جایگزینی برای اهداف او پیدا کند. تابستان امسال یکی دیگر از تابستان های مهم در دوران پس از فرگوسن است. به خریدهای بزرگ و مهمتر از همه، یک سرمربی جدید نیاز است.

مشکل برای مدیرعامل جدید ریچارد آرنولد و تیم نقل و انتقالاتش این است که نمی توانند هویج پر سود لیگ قهرمانان را در مقابل کارمندان احتمالی آویزان کنند. نشان منچستریونایتد دیگر برای جذب بازیکنان بزرگ کافی نیست و با وجود شواهد کمی از پیشرفت در این فصل، می تواند پنجره ای سخت برای سلسله مراتب باشگاه باشد.

و آنها نیاز به هزینه دارند. تیم نیاز به بازنگری دارد، اما با صرف 1.4 میلیارد پوند (1.8 میلیارد دلار) در 10 سال گذشته و بازدهی کم آن، باید در استراتژی و همچنین پرسنل تجدید نظر شود.

پل پوگبا قرار است با یک انتقال آزاد تیم را ترک کند، رونالدو اگر سهمیه لیگ قهرمانان وجود نداشته باشد، دور از خروج نخواهد بود، ادینسون کاوانی خواهد رفت و تعداد زیادی از بازیکنان دیگر تیم وجود دارند که آینده آن‌ها روی هواست.

IMG_20220317_103715_501

این لیست اکنون شامل مارکوس راشفورد می شود که فرمش در وضعیت نزولی قرار دارد و هیچ نشانه ای از پیشرفت نشان نمی دهد.

این تیمی نیست که فقط به چند خرید برای تکمیل بازسازی نیاز داشته باشد. آن‌ها نیاز به سرمایه گذاری عمده، یک سرمربی جدید و یک جهت جدید دارند.

دو هدف اصلی سرمربیگری آن‌ها برای شغل دائمی، مائوریسیو پوچتینو و اریک تن هاگ هستند - هر دوی آنها همچنین شاهد حذف تیم های خود، به ترتیب پاری سن ژرمن و آژاکس، از لیگ قهرمانان در مرحله یک هشتم نهایی بودند.

هنوز این سوال وجود دارد که آیا هر یک از آنها می توانند یونایتد را به جایی که باید باشند برگردانند یا خیر. اسکولز معتقد نیست که سرمربی بعدی به دلیل وضعیت فعلی باشگاه بلافاصله تغییری ایجاد کند.

هافبک سابق یونایتد در BT Sport گفت: "حداقل دو، سه یا چهار سال طول می کشد تا آنها چالش برانگیز شوند و من اکنون دست شما را برای آن می گیرم. چند سال منچستر سیتی و لیورپول را دیدید، آمدن آنها را حس کردید. شما می دانستید که آنها می آیند و بهتر می شوند و شروع به چالش می کنند. ما 10 سال است که چنین چیزی نداشته ایم و هیچ نشانه ای از نزدیک شدن به آن وجود ندارد. به نظر می رسد ما در جهت مخالف پیش می رویم. باید مطمئن شوند که سرمربی انتخاب شده مناسب است."

شکست مقابل اتلتیکو واکنش تند این بازیکنان سابق را برانگیخته است. عملکرد روز سه‌شنبه نقطه اوج ناامیدی‌های یک فصل بود که باعث شد باشگاه قبل از پایان ماه مارس از همه رقابت‌ها خارج شود. یونایتد خود را بر سر دوراهی دیگری می‌بیند و بسته به اینکه کدام مسیر را طی کند، می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای باشد که آیا آنها پنج سال دیگر را بدون افتخار بزرگ پشت سر می‌گذارند یا خیر.

نظر شما