شناسهٔ خبر: 53127931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۰ درصد رسانه‌های فعال افغانستان در آستانه‌ بسته شدن

معاون انجمنِ ژورنالیستان آزاد افغانستان گفت: فعالیت ۴۰ درصد رسانه‌های فعال متوقف شده بود، اکنون و با ادامه عدمِ حمایت واقعی ۳۰درصد از رسانه‌های دیداری، شنیداری و چاپی از فعالیت باز خواهند ماند.

صاحب‌خبر -

سادات می‌گوید: انجمنِ ژورنالیستان آزاد افغانستان و مرکز خبرنگاران افغانستان در یک گزارش مشترک دریافته‌اند که از مجموعِ ۵۷۸ رسانه موجود در کشور پس از تحول سیاسی اخیر؛ 

معاون انجمنِ ژورنالیستان آزاد افغانستان گفت: نگرانی‌ها از توقف فعالیت رسانه‌های بیشتر و بی کار شدنِ تعدادی از خبرنگاران دیگر وجود دارد که به هیچ عنوان یک خبر خوب برای جامعه رسانه‌یی کشور نیست.

به گفته سادات؛ این انجمن به نیابت از رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان از نهاد‌های جهانی حامی خبرنگاران و رسانه‌ها می‌خواهد که بی هیچ درنگی دست همکاری و حمایت به رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان دراز کنند.

فرهاد بهروز معاون انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان نیز هدف از راه اندازی این نشست را حمایت و قدردانی از فعالیت هزاران خبرنگار و کارمند رسانه‌یی بیان کرد که هم اکنون و پس از تحول سیاسی اخیر در کشور با تحمل چالش‌های متعدد و با تعهد همیشگی در راستای بیداری ذهنیت‌های عامه، فعالیت می‌کنند.

بهروز می‌گوید به منظور پاسداشت و حفظ مناسبت‌ها و فرصت های، چون ۲۷حوت انجمنِ ژورنالیستان آزاد افغانستان متعهد است  از این‌رو هرچه در توان دارد در راستای حمایت از جایگاه و حقوق خبرنگار و رسانه‌ها انجام خواهد داد.

به گفته بهروز این انجمن پس از تحول سیاسی در کشور برای یکصد خبرنگار در ۳۴ولایت که شرایط مناسب اقتصادی نداشتند کمک‌های نقدی فراهم کرده که در واقع؛ تعهد انجمن مذکور را نسبت به خبرنگاران نشان می‌دهد.

مرکز خبرنگاران افغانستان و انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان با صدورِ اعلامیه مشترک در پایان این برنامه خواستار حمایت فوری و بی درنگ از جامعه رسانه‌ ای کشور از سوی نهاد‌های جهانی حامی خبرنگاران شدند تا از فروپاشی تعداد بیشتر رسانه‌های کشور و بی سرنوشتی خبرنگاران بیشتر جلوگیری شود.

۲۷حوت روز ملی خبرنگار است که از چند سال به اینسو به هدف ارزشدهی به فعالیت و جایگاه خبرنگاران در کشور، تجلیل می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما