شناسهٔ خبر: 53111370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شماری از رسانه ها دوباره فعال شدند

رییس خانه ملی خبرنگاران افغانستان گفت: از میان ۴۷۶ رسانه‌ در ۳۴ ولایت افغانستان؛ اکنون ۲۹۰ رسانه فعال و ۱۸۶ رسانه دیگر به دلیل مشکلات مختلف غیر فعال شدند.

صاحب‌خبر -

متین گفت: در جریان همین هفته رسانه های صدای خراسان و حریم زن در بدخشان و رادیو بانو در سرپل‌‌ که چندی قبل به دلایل مختلف مسدود شده بو،دند دوباره فعال گردیدند.

رییس خانه ملی خبرنگاران می گوید: اکنون وقت آن است که نهادهای بین‌المللی حامی خبرنگاران و رسانه‌ها، دست خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را گرفته و از این وضعیت ناهنجار اقتصادی نجات دهند.

عزیزالرحمان آرین احدی، عضو رهبری و منشی خانه‌ ملی خبرنگاران افغانستان جمع‌آوری آمار دقیق از رسانه‌های فعال و غیر فعال بعد از تحولات افغانستان را یک دستاورد بزرگ برای خانه‌ ملی خبرنگاران افغانستان و فدراسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان عنوان نمود.

احدی گفت: آماری که قبلا از طرف یک نهاد خارجی از وضعیت رسانه‌های افغانستان با رسانه‌ها تشریک ساخته شده بود، فاقد منبع و دور از واقعیت است که اعتبار خبرنگاران و اهل رسانه‌ را خدشه دار ساخته و اثرات منفی بالای جامعه‌ی رسانه‌‌ای افغانستان می گذارد.

این در حالیست که در اثر تحولات اخیر و سقوط حکومت قبلی افغانستان؛ بر اساس سروی های انجام شده و گزارش رسانه های داخلی ده ها رسانه بر اثر وضع محدودیت ها و مشکلات مالی غیر فعال یا هم مسدود شده که صدها خبرنگار نیز کار شان را از دست دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما