شناسهٔ خبر: 53119017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زورآزمایی زمستان در آستانه بهار؛ از تعطیلی مدارس تا لغزندگی جاده‌های استان اردبیل

در آخرین روزهای اسفند ماه ۱۴۰۰ شاهد زورآزمایی زمستان در آستانه بهار هستیم. به‌طوری‌که بارش برف در برخی مناطق اردبیل به بیش از 25 سانتی متر رسیده و سبب تعطیلی مدارس شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آخرین روزهای اسفند ماه ۱۴۰۰ شاهد زورآزمایی زمستان در آستانه بهار هستیم. به‌طوری‌که بارش برف از عصر دیروز ۲۴ اسفند ماه، استان اردبیل را فرا گرفته و در اکثر نقاط این استان شاهد بارش برف و هوایی ابری و مه آلود هستیم.

طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی استان اردبیل، میزان بارش برف در برخی مناطق اردبیل به بیش از ۲۰ سانتی‌متر نیز رسیده است. به‌طوری‌که میزان بارش برف در شهرستان نمین ۲۶ سانتی‌متر، شهرستان سرعین ۲۲ سانتی‌متر، شهرستان نیر ۲۰ سانتی‌متر، شهرستان اردبیل و مشگین شهر ۱۸ سانتی‌متر، گرمی و کوثر ۱۲ سانتی‌متر و خلخال ۷ سانتی‌متر بوده است.

 

طبق این اطلاعیه شهرستان سرعین با دمای منفی ۸ درجه سلیسوس سردترین منطقه استان اردبیل در طی ۲۴ ساعت گذشته بوده و در کنار آن مشگین‌شهر و نیر نیز دمای منفی ۷ درجه سلسیوس را در آخرین روزهای اسفند ماه ۱۴۰۰ تجربه کردند و دمای شهرستان اردبیل نیز منفی ۶ درجه بوده است.

بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی استان اردبیل، روزهای پنجشنبه تا عصر جمعه (۲۷ اسفند) ضمن تداوم هوای سرد، آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و بارش‌ها موقتاً قطع خواهد شد اما مجدداً از عصر جمعه سامانه سرد و بارشی دیگری تمامی مناطق استان به‌ویژه مناطق شمالی استان را تحت تاثیر قرار داده و تا دوشنبه هفته آینده (مصادف با روز اول فروردین ۱۴۰۱) سبب بارش متناوب باران و برف خواهد شد.

 

تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی در برخی مناطق استان اردبیل

بارش برف در روزهای پایانی سال مدارس استان اردبیل را نیز به تعطیلی کشاند و طبق اطلاعیه آموزش و پرورش استان اردبیل روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ به دلیل بارش برف و برودت هوا، در اردبیل، نمین و گرمی کلیه دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر آموزش به‌صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد و در مشگین‌شهر کلیه دوره‌های تحصیلی نوبت صبح آموزش به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های واصله، در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز بوده و تردد در آنها جریان دارد و پدیده غالب جوی در اکثر محورهای استان آسمانی تمام ابری به همراه بارش برف بوده و محور خلخال به پونل در محدوده استان گیلان به علت عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

هموطنانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان اردبیل دارند توصیه می‌شود زنجیر چرخ همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

 

انتهای پیام/۳۴۶۳/م

نظر شما