شناسهٔ خبر: 53107411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

متقاضیان مسکن نگران تامین زمین نباشند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هیچ مشکلی برای تامین زمین در استان وجود ندارد و برای تمام واجدان شرایط زمین تامین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

داعی گفت: ۱۰۱۴ هکتار زمین در خراسان جنوبی شناسایی شده که برای تامین اراضی مورد نیاز ۵۰هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در ۳۱ شهر استان به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور معرفی شده و علاوه بر این میزان، ۱۲۱.۹ هکتار اراضی مورد نیاز ۵هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی برای الحاق به طرح و تغییر کاربری در انتظار بررسی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است.

او گفت: میزان کل اراضی تامین شده و تغییر کاربری شده تاکنون ۱۶۹ هکتار برای ۸هزار و ۲۰۰ واحد در استان بوده است که تامین زمین مورد نیاز طرح‌های نهضت ملی مسکن به روش‌هایی مثل تغییر کاربری، استفاده از املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و یا الحاق زمین به محدوده شهر‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هیچ مشکلی برای تامین زمین در استان وجود ندارد و برای تمام واجدان شرایط زمین تامین خواهد شد.

او گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی طی ۴ سال ۴۰ هزار واحد مسکونی است که ۱۸ هزار واحد آن مسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد، مسکن شهری از جمله استیجاری، خود مالک و گروه‌های کم درآمد است.

داعی گفت: تاکنون بیش از ۵۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: دو روش برای ساخت واحد‌ها در نظر گرفته‌ایم؛ روش اول واگذاری به صورت گروهی است که تسهیلات در اختیار گروه‌های ساخت قرار گرفته شده و آن‌ها برای دریافت پروانه ساخت اقدام می‌کنند و روش دوم توافق با انبوه‌سازان است که فهرست پیشنهادی مصالح و قیمت‌ها از سوی معاونت مسکن و ساختمان ابلاغ شده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

او گفت: طبق آمار اعلام شده هر ۱۰۰ متر مربع زیربنا ۲.۶ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند؛ به عبارتی فقط در استان خراسان جنوبی بیش از ۱۰۴ هزار شغل با تکمیل نهضت ملی مسکن ایجاد خواهد شد.

نظر شما