شناسهٔ خبر: 53103029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید وزرای خارجه ایران و روسیه بر دستیابی به توافق هسته‌ای خوب

سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان طی دیدار در مسکو بر لزوم دستیابی به توافق هسته‌ای خوب در مذاکرات وین تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه ر وسیه در گفتگو با امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود از امضای یک سند مهم بین روسیه و ایران خبر داد.

به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف در گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، با اشاره به مذاکرات وین گفت: «مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به خط پایان رسیده است و درمرحله نهایی قرار دارد.»

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به یک توافق خوب در مذاکرات وین، به رابط مسکو و تهران پرداخت و گفت: «امیدواریم سفر امروز من به روسیه منجر به حمایت مسکو برای دستیابی به توافق هسته‌ای قوی، باثبات و خوب شود. توسعه روابط با روسیه با وجود اتفاقاتی که در جهان می‌افتد برای ایران مهم است. روابط تهران و مسکو قوی‌تر از همیشه است.»

او در ادامه تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را محکوم کرد و هرگونه تحریم یکجانبه را اشتباه خواند و بر راه حل سیاسی مسئله اوکراین تاکید داریم.

تاکید وزرای خارجه ایران و روسیه بر دستیابی به توافق هسته‌ای خوب

به گزارش خبرگزاری رویترز، کرملین روز سه شنبه اعلام کرد تحریم‌های غرب علیه روسیه بر منافع ما در زمینه احیای توافق هسته‌ای ایران تاثیر می‌گذارد. آمریکا موضع مسکو را درباره تحریم‌ها و توافق هسته‌ای ایران می‌داند. چیزی برای ادامه گفتگو درباره آن وجود دارد و این موضوعی است که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما